Je kunt de harddisk met een usb-kabel verbinden met je router. Als je inlogt op de router, kun je instellen wie de bestanden mag lezen en wie op de harddisk mag schrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bestaan er kabels met aan 1 kant usb en aan de andere kant ethernet? Of bestaan er routers waarop je een usb-kabel kan aansluiten? De mijne heeft geen usb-poort.
Of is het voor die toepassing dat er USB Ethernet adapters bestaan? Ik ben niet zo thuis in dit soort dingen en kan hier misschien ook iets bijleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kun je denk ik beter een NAS kopen veel makkelijker ik heb er zelf ook een.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan kabels met usb en ethernet. Deze kun je echter niet gebruiken om een harddisk aan te sluiten. Een kastje met een ethernetaansluiting aan de ene kant en een harddiskaansluiting binnenin heet een nas (network attached storage). Hierbij stuur ik een link naar het kastje dat jij bedoelt met adapter. Het is niet goedkoop. Een nas compleet met harddisk, bijvoorbeeld van de Aldi, is wellicht een betere keuze. http://azerty.nl/producten/product_detail/1219/521524/digitus-dn-7023-1-nas-server-ethernet-10-100.html?channel_code=40&product_code=80199066&utm_medium=prijsvergelijkers&utm_source=tweakers.net