Beter om een pc ventilator van 2000 rpm/m aan te sluiten op de PWR_FAN of is het beter om de pc ventilator van 1300 rpm/m aan te sluiten op de PWR_FAN

Ik heb onlangs 2 pc ventilators aangekocht, 1 van 1300 rpm/m grote 120mm en 1 van 2000 rpm/m grote 80mm, ik vraag mij namelijk af welke ik het beste aansluit op de PWR_FAN?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het beste neem je de ventilator die het beste in je kast of op je processor past, dan heb je het meeste rendement van de koeling. Een te grote of te kleine zal het oppervlak niet optimaal koelen. PWR-FAN is de voeding voor de ventilator en kan een vaste voeding zijn of een geregelde (toeren) voeding. Om dit te weten te komen heb je de specificaties van de moederboard nodig of gewoon uitproberen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het een geregelde voeding is zou ik de processorkoeling hierop aansluiten