Hoe warm kan een CPU zijn bij eerste boot?

Hallo allemaal,

Ik heb een half uurtje geleden mijn computer in elkaar gezet en bij het opstarten zag ik dat de CPU zo'n 54 graden is. De case is nog open en alle fans staan aan. Mijn onderdelen

CPU i5-4670K
SSD Samsung 840 EVO 250gb
Harde Schijf WD Blue WD10EZEX
GPU Asus GTX780-DC2OC-3GD5
PSU Seasonic S12G 750W
Moederbord MSI Z87-G45 Gaming
Case Cooler Master Storm Scout II Advanced
Software Windows 8.1 64 bit
RAM G.Skill Ripjaws X
Cooler Cooler Master Hyper 212 EVO

Ik heb de Cooler Master Hyper 212 EVO aan geraakt en die is niet warm!

Het is hier wel (vandaag) dertig graden in binnen ook zoiets?

Is dit normaal? (ik heb wel thermal paste gebruikt, die bijgeleverd was bij de cooler.)

Alvast Bedankt!

Toegevoegd na 12 minuten:
Hij wordt zo'n 55-60 nu!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De case is nog open

Doe die eens snel dicht dan....

Toegevoegd na 28 seconden:
De meest CPU's kunnen 90 graden en meer aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben jij jouw CPU aan't belasten? Als dat zo is hoef jij je geen zorgen te maken.
Dat soort temperaturen bij idle kan er op duiden dan je CPU koeler niet helemaal vlak zit op het CPU en daardoor onvoldoende contact maakt. Hierdoor kan het warmte niet goed weg.

Zoals Mr. Tomaat al zei, hou je kast zoveel mogelijk dicht. Dit bevordert het lucht stroom en dus ook het koeling

P.S. Het is, op het moment van schrijven, 31,5 graden binnen en m´n CPU werd 65 graden na 1 uur gamen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met het programma FurMark belast je alle onderdelen van je pc, en zie je de statistieken etc. van je componenten. Hoeveel graden staat de CPU daar bij jou?