Hoe kan ik - makkelijk - een back-up maken van mijn externe harde schijf? (mac)

dit zou ik maandelijks met 1 druk op de knop willen kunnen updaten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Je kan dit doen met Time Machine. Je hebt wel een tweede harde schijf nodig om de back-up erop te zetten. Time Machine staat op je computer en als je het aanzet maakt het normaal gezien om het uur een back-up. De externe harde schijf met de back-ups is dus altijd up to date.
Als jij echt maar 1 keer per maand een back-up wil, dan zet je Time Machine voor de rest van de tijd uit.
Met de standaardinstellingen maakt Time Machine ook een back-up van alle bestanden op je computer, wat voor jou misschien niet gewenst is. Je wil immers enkel een back-up van de externe harde schijf. Bij de instellingen van Time Machine kan je alles uitsluiten waarvan je geen back-up wil.