Hoe kan je een computer sneller maken?

Onze computer is heel sloom, en dingen verwijderen enzo hebben we ook al geprobeerd. Wat kan je aan de hardware doen om de computer sneller te maken? Dus om er bijv. grote games op te spelen (bijv. Skyrim). Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Het beste antwoord

Het grootste deel zal toch aan je hardware liggen, maargoed, daar heb je niks over gezegd, dus ik zal andere adviezen geven:

-Houd een kwart van je harde schijf vrij om erge fragmentatie te voorkomen
-Download Advanced System Care --> je moet wel pro hebben (desnoods illegaal). Dit neemt alle opties die in de antwoorden hier boven staan voor zijn rekening, en GOED.
-Download voor het gamen Gamebooster 3 (gratis!), om je computer helemaal te focussen op het gamen.
-Ga overklokken, maar doe het voorzichtig. Zoek eerst alles uit op internet, stel er desnoods extra vragen over op goeievraag!
-Kijk of je gratis of heel goedkoop betere onderdelen kan vinden (bijvoorbeeld op zolder, in ouwe pc's, marktplaats, kringloopwinkel)
-Wipe de harde schijf (wis de lege ruimte). Er blijven altijd als je iets verwijderd heb, fragmenten achter op de harde schijf. Dit maakt je harde schijf trager. Door te wipen, wordt je harde schijf weer helemaal leeg gemaakt (als nieuw!). Dit kan heel goed met CCleaner, en ik zou het eens in de maand doen!

Als je ervoor wil betalen ligt het eraan hoe oud je pc is. Is hij erg oud, dan kan je beter sparen voor een nieuwe. Is hij nog niet zo oud, koop dan nieuwe (betere) hardware.

Veel succes en gameplezier!

Yours sincerely,
TheMcSquirrel

Toegevoegd na 2 dagen:
Alle andere antwoorden hier zijn vrij standaard. Aangezien ik ook een vrij trage pc heb (had xD), heb ik me hier zeer in verdiept. Ik haal nu het maximale uit mijn laptop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt de computer formatteren (dan gaat álles er af) en dan opnieuw installeren. Het is raadzaam om dit elk jaar even te doen. Daarnaast kun je eventueel de videokaart of de harde schijf vervangen, maar wanneer je dit zelf niet kunt is het waarschijnlijk goedkoper om een nieuwe computer te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij formatteren worden alleen verwijzingen, rechten en indelingen gewijzigd/aangepast. Er gaat niets van af (de data is betrekkelijk eenvoudig te herstellen).
door opnieuw te installeren kom je eenvoudig van vervelende en vertragende registerwijzigingen af
1. Opnieuw xp of win 7 erop.
2. Antivira free edition erop.
3. Advanced system care erop.

Bij START--> systeem > geavanceerd --> beste prestaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, maar niet antivira, betaald is altijd beter!
capthavoc
12 jaar geleden
microsoft security essential van micrsoft zelf
voordeel is hier geen registratie geen gedoe met serial ed
en geen telkens terug naar de website om weer een of ander upgrade die je dan wel weer moet kopen gedoe Advanced systemcare
de gratis versie is al goed genoeg helaas hiet wel bij elke update weer terug langs de betaal je nu wel of niet of site
maar voor deze is het echt de moeite waard
het liefst eerst de hardeschijf "wipen"
windows (XP, seven) opnieuw installeren en hardeschijf partitioneren.
onnodige software buiten de systeempartitie installeren (niet op "C:" dus maar op "D: of E:" of een externe HDD.
regelmatig systeem opschonen met CCleaner.

je kunt natuurlijk nieuwe hardware,geheugen en videokaart, kopen maar naar verhouding is dit vaak (veel) te duur.
Advies: stop het geld in een oude sok en spaar even door voor een nieuw systeem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon eens even alle programma's en spelletjes die je niet gebruikt deïnstalleren fie je niet meer gebruikt .En daarna een schijfopruiming laten uitvoeren om alle tijdelijke bestanden e,d te laten verwijderen en de prullenbak laten legen.En bij systeemherstel alle herstelpunten weghalen en 1 nieuw herstelpunt maken.Daarna de schijf defragmenteren.Op die manier haal je een hoop schijfruimte ook weer terug wat je pc weer sneller maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- defragmenteer je schijf, hiermee zet je alle onnodige bestanden bij elkaar en word die map gecomprimeerd, waardoor er ruimte vrij komt.
- zet meer RAM-geheugen in je computer/laptop, rond de 90,- kan je dit als snel verdubbelen waardoor je meer kan draaien.
- koop een betere processor, wat erg duur kan worden.. (200-500,-)
- Installeer een SSD (solid state drive), die hoeft geen toeren te draaien dus als je een oud geheugen hebt gaat dit vele sneller, aangezien een SATA-geheugen zijn toerental verliest naar mate hij ouder word.
- Koop een game-pc, met veel geheugen, veel videogeheugen en betere chipset etc.
- Haal al je troep van je computer af! Spellen die je niet gebruikt, programma's die je niet gebruikt, niet werkende anti-virus, dubbele browsers. Als je taakbeheer start (ctrl+alt+del) kan je zien welke processen allemaal bezig zijn. Kom je een proces tegen die je niet gebruikt? Sluit dit proces.

Ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen! Fijne dag nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je computer versnellen kun je doen door het werkgeheugen uit te breiden. Goedkoper dan een nieuwe pc en makkelijk zelf te doen. Om goed te kunnen gamen heb je naast voldoende werkgeheugen een goede videokaart nodig. Kijk wat voor kaart e systeem aankan en wat je wilt uitgeven. Behalve de hardware kan je ook softwarematig behoorlijk wat winst boeken door programma,s niet automatisch op te laten starten of te verwijderen. Er zijn voldoende programmaatjes die je daarbij kunnen helpen, in geval je het zelf niet kan. Dat antwoord is hier ook al gegeven. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap1: Windows register opschonen
Stap2: Systeem drivers actualizeren
Stap3: Controleer op virussen en spyware
Stap4: Opschonen van harddisk
Stap5: Tuning van Windows
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer je om op de twee volgende websites de nodige tips en informatie binnen te halen:

- http://www.pc-sneller-maken.nl/

- http://schoonepc.nl/