problemen met partitie formateren, hoe los ik dit op?

Schijf C: is opgedeeld in 2 partities, part 1 bevat Win7, part 2 is wel beschikbaar in schijfbeheer ( 244 Gb) maar geeft bij formatteren steeds foutmelding. Hoe kan ik dit oplossen? zie screendumps

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Windows schijfbeheer is nu eenmaal niet de meest stabiele en betrouwbare software om je partitioneer- en formatteeropdrachten aan toe te vertrouwen. Probeer het maar eens met een echte partitiemanager. Zoals easeus partition master. Toegevoegd na 1 minuut: Ik ga er overigens van uit dat je die foutmelding al serieus hebt proberen nemen en hebt gecontroleerd of je niet meer partitie vraagt dan er schijfruimte over is. Als het ook met een echte partitiemanager niet lukt heeft windows iets serieus fout gedaan om deze partitie te mismeesteren. Je kan ze dan beter proberen verwijderen en opnieuw aanmaken. Daarna zet je je backup terug.

Je probeert zo te zien een nieuwe extended partitie aan te maken, terwijl er maar 1 is toegestaan per schijf. Toegestaan: max 4 primaire NTFS partities, of max 3 primaire NTFS partitie en max 1 extended partitie (waarin je dan vervolgens zo veel logische NTFS partities mag maken als je wilt. Als je je extended partitie helemaal naar links opschuift (backup je data eerst als 'ie belangrijk is, je weet maar nooit), en dan de extended partitie uitbreidt naar de maximale ruimte, zou je in staat moeten zijn om een nieuwe logische partitie in de nieuw vrijgekomen ruimte (op dat moment dus rechts in in de extended partitie) erbij te zetten. Succes! Toegevoegd na 2 minuten: * ik bedoel dus die extended partitie helemaal naar links opschuiven tegen de C-schijf aan (kan zijn dat hij al maximaal links staat) en dan de D-schijf daarbinnen helemaal naar links schuiven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100