Nieuwe processor, moederbord, RAM en behuizing kopen, wat is het beste?

Mijn processor is een probleem in mijn systeem, en daarom wil ik hem vervangen. Ik wil mijn pc ombouwen naar een game pc, maar ik wil niet te duur uit. Wat zijn de beste onderdelen die ik dan kan nemen? De videokaart en hdd houd ik want die zijn nog prima.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik heb een AMD Athlon 64 X2 6000+, een Foxconn A6VMX, 4GB RAM, een MSI GTX 750 TI 2GB OC, 500 watt modulaire corsair voeding en ern onbekende behuizing.

Toegevoegd na 48 minuten:
De voeding wil ik ook houden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De beste processor is de i7 voor Windows hij werkt goed en je hebt geen schokken in het beeldscherm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor multiplayer games zal ik ook goede kad 6/7 aanschaffen als je dat nog niet hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is een kad, en i7 is nogal duur als ik ook andere dingen er nog bij wil
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil tot maximaal 370 gaan, het liefst lager
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heb je tot nu toe allemaal?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat bij de uitleg

Het beste antwoord

Asus B85M-G (C2) € 62,-
Reden: Micro-ATX, je videokaart past hier in. Goede gebruikersscore op Tweakers.

Intel Core i5-4690 Boxed € 179,90
Reden: Een i7 vind je te prijzig. Deze is goedkoper maar zeker nog krachtig genoeg. Een K-variant is alleen de meerprijs waard als je wil overklokken. Door voor een boxed processor te gaan in plaats van een tray, heb je er meteen een ventilator bij.

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 64,95
Reden: 8 GB lijkt me meer dan genoeg. Eventueel kun je voor 4 GB gaan, dan ben je iets minder dan € 30,- kwijt.

Totaal: € 306,85

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo ik het schrijf, lijkt het net of ik zeg dat de videokaart past omdat het micro-ATX is. Ik bedoelde te zeggen dat het een micro-ATX moederbord is net zoals je huidige moederbord zodat je geen problemen gaat krijgen met je kast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt nu weet ik waarvoor ik moet gaan!