Moet het geheugen van een video kaart de zelfde DDR hebben als het ram geheugen?

Want ik wil voor een oudere computer een ''PCI-e x1 512MB GDDR2'' kopen maar het ram geheugen is DDR1
Maakt dat wat uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Nee, dat maakt niet uit. Die twee geheugensystemen zijn van elkaar losgekoppeld. De standaard waar moederbord en geheugenkaart beiden aan moeten voldoen, is de standaard waarover ze communiceren; dat is in dit geval PCIe.

Toegevoegd na 6 minuten:
Natuurlijk kun je een heel betoog houden over de haalbare performance, en ja, een snellere computer zal meer uit een videokaart kunnen halen, maar volgens mij vroeg je dat niet. Het is in ieder geval niet nodig dat de videokaart hetzelfde type geheugen heeft als het moederbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je computer is even snel als het langzaamste onderdeel, in je computer.
De videokaart is ook afhankelijk van je cpu. De cpu werkt sneller met meer/sneller werkgeheugen omdat hij dan razendsnel informatie kan oproepen vanuit het werkgeheugen. Je computer kan met snellere werkgeheugen meer doen per seconde dus ook rekenkracht genereren voor je videokaart.

Dus even concreet, het kan samen maar is wel van negatieve invloed op de prestaties van je videokaart.