Hoe los ik het probleem op met het inktsysteem van mijn printer?

Ik krijg de melding: inktsysteemfout. Code 0xc19a0020. Alles al geprobeerd: reinigen, aan-uitzetten, nieuwe inkt.

Moet de printer ook kunnen werken met alleen zwarte inkt? Of moet er ook perse kleur in zitten (ook al wil je alleen zwart printen)?
In ieder geval krijg ik het niet in orde.

Het drukscherm op de printer om te bedienen doet het al een tijd niet meer. Ik kan de printer alleen nog bedienen via de computer.

Het is een Officejet 6500 E710a-f van HP

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
4K

Antwoorden (2)

meestal is je inkt op. Het kan ook zijn dat je printer geen verbinding maakt met de computer en dat je daardoor niet meer kan printen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hij probeert niet te printen maar de printer te reinigen met de software van de printer.
Met alleen zwarte inkt moet de printer ook kunnen printen, hij zal wel een foutmelding blijven geven over de kleurencartridges.
De printer kan ook storing aangeven bij imitatiecartridges.
Om verder te komen zou je het stappenplan van HP kunnen uitvoeren, zie onderstaande link.

http://support.hp.com/nl-nl/product/HP-Officejet-6500A-e-All-in-One-Printer-series---E710/4083974/model/4083869/document/c01480730/
jc54
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Mijn ervaring is dat dit niet klopt. Zelfs voor het printen van zwarte tekst op wit papier heeft een printer ook inkt uit de kleurencartridge(s) nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verschilt per printer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet nodig als zodanig, sommige weigeren alles te doen als 1 van de x cartridges ontbreekt of niet goed pakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank jc54. De cartridges zijn de originele van HP, dus daar kan het niet aan liggen. Het hele stappenplan heb ik ook al doorlopen, maar helaas zonder resultaat.
De printer deed het gewoon totdat ik de zwarte inkt ging vervangen. Aan de kleureninkt had ik niets veranderd. Ook als ik het oude inktpatroon terug doe doet hij het niet.
Ik kan nog proberen om alle cartridges te vervangen, met het risico dat hij het alsnog niet doet ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle inkt vervangen, nog steeds foutmelding.
Er staat: printkop ontbreekt, is niet gedetecteerd, is verkeerd geïnstalleerd of is incompatibel.
De inktniveaus worden wel gewoon goed weergegeven.