Is deze Game-Pc goed?

De onderdelen zijn:

Intel Core i5 4570
MSI Z87-G45 Gaming
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR3-1866
Gigabyte GV-R929OC-4GD

Crucial M500 2,5" 240GB

Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Cooler Master CM 690 III blauw
Cooler Master B 700W

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor games bedoel je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook voor een SSD-opstartschijf gaan, en dan een HDD van 500 GB. Dan heb je voor minder geld meer opslagcapaciteit, terwijl je toch het voordeel van snel opstarten behoudt.

Het beste antwoord

Ja en nee, hangt er maar vanaf hoe je goed definieert.

Cpu prima
mobo meer dan prima!

Geheugen zou ik wel veranderen. 1866 heeft totaal geen zin het verschil merk je nauwelijks. Standaard is momenteel 1600 dus altijd de standaard nemen.

Ga je gamen op 3 schermen of een 4k monitor? Nee? Dan heeft een r9 290 totaal geen zin. Hou het dan gewoon op de r9 280.

Geef dan liever wat meer uit aan de OCZ Vector 150 240GB ipv aan die crucial. Langere garantie + betere prestaties!

En aangezien je dan toch een ssd hebt veronderstel ik dat je die gaat gebruiken als opstartschijf. Dus dan heeft die Seagate 7200.14 ook totaal geen zin!

Kies dan liever voor 'n Western Digital Caviar Green 2TB. Ongeveer hetzelfde bedrag maar wel zuiniger én stiller.

Die behuizing is ook een meer dan uitstekende keuze. Een betere vind je niet. Cable management is veel makkelijker dan in voorgaande versies en nog een tip: stop die ssd achter het moederbord, zo belemmert deze de airflow niet.

Wat ik wel niet zie is extra casefans! Je hebt groot gelijk om een andere cpu-koeler te kiezen. Hoe beter de cpu gekoeld wordt hoe vaker deze in turbomodus zal kunnen gaan. Maar de standaardkoeler is ook gemaakt om het moederbord te koelen. Want ook dat is hard nodig en helaas doet deze koeler dat niet. Je zal dus moeten zorgen voor meer airflow in de kast. Neem er dus maar enkele casefans extra bij en hou het niet op de bij die behuizing meegeleverde casefans.

Die voeding van 700 Watt is ook wat overdreven. 550 à 600 Watt volstaat ruimschoots. En als je het bij een R9 280x houdt is 500 à 550 Watt zelfs voldoende!

Geen optische drive? Een bewuste keuze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben inderdaad van plan om Windows op de ssd te zetten. Maar waarom heeft de hdd dan totaal geen zin? Ik ben van plan om daar alle alle andere dingen op te zetten. Is 550 watt ook goed voor de 290?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hdd op zich heeft natuurlijk wel zin. Maar als je windows niet gaat opstarten van deze hdd heeft het weinig zin om een hdd te nemen die 'uitblinkt' qua performance omdat je dat laatste alleen zal merken als windows op die hdd draait. Als je windows dus opstart van een ssd en een hdd alleen voor data zal gebruiken is het zinvoller een stillere en zuinigere hdd te nemen. Ja, met 550 watt kom je toe voor de 290. Maar nogmaals, vraag jezelf af of die 290 zin heeft. Als je slechts 1 Full HD scherm hebt aan je pc zal je het verschil met de 280x nooit merken! Radeon r9 290 = 275 W
intel core i5 = 84 W
Rest van je systeem = 70 W Samen 429 W Daar het rendement van een goede voeding bij en je krijgt afgerond 550 Watt.