Hoe installeer 'hang' ik mijn printer aan mijn netwerk?

Ik heb een tweedehands kleine kantoorprinter gekocht. Deze wil ik graag als netwerkprinter gebruiken, maar het lukt niet. Ik heb echt even hulp nodig vanaf nul.
Ik snap dat de ethernetkabel in de printer moet ;-) en de andere kant in de router (of in de modem/router). En dan?

een jaar geleden
in: Hardware
1.3K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
je noemt ook geen besturingssysteem. Ik ga ervan uit dat je Windows hebt. Hier een misschien helpende video, wel in het engels: https://www.youtube.com/watch?v=QdSOYcywCIA

Antwoorden (1)

Je noemt geen merk van je printer.

Als het HP is:
• Ga naar 123.hp.com en voer de naam en het nummer van het printermodel in.
De service zoekt automatisch de nieuwste aanbevolen software of app voor de computer.
• Download en voer het driverbestand uit of installeer de HP Smart-app.
• Volg de stapsgewijze instructies om de printer te verbinden en te starten.

Zoek anders op internet de installatiesoftware voor jouw merk printer.
Als het bijvoorbeeld een Canon printer is, dan betreffende installatiesoftware hier:
https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support/
SimonV
een jaar geleden