Is het handig dat ik een wat zwaardere voeding voor me PC neem?

op dit moment heb ik een 500W voeding, maar ik ben van plan om de volgende onderdelen aan te gaan schaffen: AMD Athlon II X4 645 (4x3,1ghz)
Kingston ValueRAM DDR3 4gb 1333mhz
MSI 880GM-E41
ATI HD 5570 1024mb
320gb HDD

en zoja, hoeveel Watt dan?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

500 klinkt als best wel voldoende, maar lees voor de zekerheid even hoeveel watt alles verbruikt. Voor het totaal kun je gewoon de wattages optellen en dat is wat je voeding minimaal moet kunnen leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
500Watt is waarschijnlijk genoeg als het een goeie voeding is. (bekend merk dus)

500Watt van een slecht merk zal te weinig zijn, want veel minder efficient, er blijft dus een stuk minder vermogen over voor je pc.
Ook een veel grotere kans op storingen en kapot gaan van onderdelen. Je zal er meestal niet achter komen dat iets kapot is gegaan door een slechte voeding.

Als ik geen zin heb om precies uit te zoeken wat goed is pak ik de "best buy guide" van tweakers erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voeding van 500W moet zeker genoeg zijn voor deze onderdelen. Met een stuk minder zou het ook al kunnen, dus als de voeding niet zo goed is zou het toch nog allemaal prima moeten werken. Succes!