Hoe kan het dat mijn nieuwe toetsenbord verkeerde tekens geeft?

Net een nieuwe toetsenbord gekocht en om de haverklap geeft ie verkeerde tekens nu weet ik dat ik dat recht kan zetten door de Shift en CtrL toets in te drukken maar waarom blijft ie maar doorgaan met dit euvel. Instellingen staan op Verenigde staten terwijl ik die telkens weer op Nederlands zet.....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (3)

Shift Control is tijdelijke instelling. bij opnieuw opstarten neemt de computer de basisinstelling over. Waarschijnlijk lukt het via Configuratiescherm, Land en Taal, toetsenbord wijzigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Open Land en taal door achtereenvolgens te klikken op de knop Start (links onderin, windows tekentje) Configuratiescherm, Klok, taal en regio en Land en taal.

Klik op de tab Toetsenborden en talen en klik vervolgens op Toetsenborden wijzigen.

Klik onder Geïnstalleerde services op Toevoegen.

Dubbelklik op de taal die u wilt toevoegen, dubbelklik op Toetsenbord, selecteer de opties voor tekstservices die u wilt toevoegen en klik vervolgens op OK.
Bovenaan staat dan ook nog standaard invoertaal, die moet je dan ook nog ff veranderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een toetsencombinatie die je 'per ongeluk' van toetsenbordindeling doet wisselen.

Je kan dit 'snelwisselen' wel uitschakelen. Maar veel handiger is gewoon de niet gebruikte indelingen te verwijderen en alleen de juiste te laten staan. Dan is er niets meer om te 'wisselen'.