De muis op mijn PC schiet soms spontaan weg. Ook wanneer ik er een andere mus aanhang. Hoe kan dat? Virus? Of kan ik iets downl. om het te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps, sorry voor de snelle reactie. Wat voor muis gebruik je? Een lasermuis of een (oude) met een bal onderin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je een echte muis op een laptop? Dan kan het doordat je onbewust de touchpad aanraakt.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik ken het probleem. Bij gewone optische muizen. Dan beweeg je de muis naar beneden terwijl het pijltje midden op het scherm staat, en dan volgt het pijltje eerst netjes de muis, maar na een cm schiet het pijltje ineens naar de linker bovenhoek van het scherm. Of het vliegt kriskras over het scherm, met een voorkeur voor één van de hoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke ondergrond gebruik je?
Probeer anders eens een muismatje of een andere ondergrond, zoals een tijdschrift of gewoon op de tafel.

Antwoorden (2)

dit heb ik ook
het komt eigenlijk doordat je pc een beetje hangt ook al merk je dat niet.
je kunt probeerden je programma van je muis opnieuw te installeren.
of je kijkt eens bij je muis instellingen.
hier kun je vanalles instellen kijk hier is rond dan vind je normaal je gevoeligheid zet dat eens wat hoger of lager dan zie je vanzelf wel hoe het gaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt veroorzaakt omdat de het oog van je optische muis informatie krijgt om daar heen te bewegen. Als dat niet de bedoeling was dan is de oorzaak meestal te vinden in onregelmatigheden van het oppervlak waarover je je muis beweegt. Bijvoorbeeld oneffenheden in het oppervlak (zoals putjes/krasjes in een tafelblad) geven zeer snel wisselende signalen aan je muis waardoor die er als een razende vandoor gaat. Ook het niet helemaal vlak houden van je muis geeft dat soort signalen.

Oplossing is vrijwel altijd het gebruiken van een muismat en/of het minder gevoelig afstellen van je muis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip; een A4'tje kan al prima dienst doen als muismat.