Kun je een normale pc upgraden naar een 3D pc?

Ik heb het uiteraard Niet over een goedkoop computertje maar een redelijk goede computer.
En zo ja hoe (bijv. De videokaart vervangen?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het licht er echt aan welke onderdelen je nu hebt. Je moederboord en voeding zijn hiervoor van groot belang.
Als je een goede videokaart hebt, moet je ook een evenwichtige voeding hebben die ook minimaal 500Watt levert. Als je voeding niet evenwichtig is dan kan hij je Pc helemaal slopen. Als je voeding niet genoeg stroom kan leveren, zal hij extra veel gebruiken en zal je pc niet optimaal kunnen presteren.
Als voorbeeld voor het upgraden voor je CPU (processor)
Elke processor heeft een socket. Dit is de aansluiting van je processor. Je processor past simpelweg niet als je moederboord de socket van je processor niet ondersteund! Extra info: http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_socket

Als je jouw Pc wil upgraden, en je hebt geen verstand van dit soort dingen, vraag dan proffesioneel advies! Forums zoals http://www.techsupportforum.com/forums/ Zijn hiervan een goed voorbeeld. Je kan het natuurlijk ook aan iemand vragen in je directe omgeving, of aan een winkelier zelf. Let wel op, als je spullen koopt zijn webshops meestal goedkoper! Ik haal bijvoorbeeld mijn onderdelen bij mycom.nl Deze site geeft gratis verzending en je hebt het dan de volgende dag al binnen. Als je er niet uitkomt mag je altijd mij om advies vragen. Let wel op dat als je jouw videokaart wil upgraden voor 3D ondersteuning, dat je dan VEEL geld kwijt bent. En als het gaat om 3D waarvoor je een brilletje gebruikt met zwarte glazen, moet je ook een 3D beeldscherm hebben een 3d Kit. Als je dit bedoeld kan je het beste bij Nvidia wezen.
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-main.html

Als je 3D bedoeld met een brilletje die rood/blauwe glazen heeft kan je ook bij Nvidia wezen. Hiervoor heb je alleen een krachtige GPU (Videokaart) nodig en de nvidia drivers.

Veel succes!

Toegevoegd na 17 minuten:
Als je jouw PC wil verbeteren, moeten we eerst zien wat je er nu in hebt zitten. Je hebt daarvoor immers een goede videokaart en processor voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan je zal dan wel een nieuwe videokaart en een nieuwe monitor moeten aanschaffen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan trouwens dat je videokaart al wel geschikt is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan dan ook je 3D HDTV erop aansluiten als je die hebt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je een Nvidiakaart hebt heb je grote kans dat het met je huidige kaart lukt. Met die van mij van 3 jaar oud zou het zelfs lukken het zelfs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ook een 120hz (hertz) monitor hebben en een bril... Voor de rest kan je driver het wel