Wij hebben een UPC-Modem en zodra we deze aansluiten op de switch doet het internet na een tijdje niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

Sinds kort hebben wij een nieuwe UPC-modem. deze werkt wanneer we hem niet aansluiten op de switch goed. zodra we het modem aansluiten op de switch (dus bekabeld) valt het internet na een tijdje weg. Hoe kan dat het internet na een tijdje weg valt? De switch is nog geen week oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

lijkt me dat er een routertje tussen moet. neem even contact met UPC support
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat het hier om echt een modem, zonder router functie? Of is het de Cisco EPC3925 modem/router.
In het 1e geval dien je een router te kopen, en deze met elkaar verbinden.
In het 2e geval kan het zijn dat wanneer een professionele switch hebt met gescheiden uplink en gewone poorten. In dat geval kan het zijn dat de router een WAN ip toekent aan je switch. Sluit je de UTP kabel vanaf de router eens aan op een normale switch poort.

Controleer ook of je router/modem bij de instelling (Administration -> Management) "Working Mode:" op "Router mode" staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat router nodig verhaal lijkt mij niet want dan zou het helemaal niet mogen werken. En het werkt wel even begrijp ik.

Dan ligt het volgens mij dus toch aan de switch. Heb ook eens een switch gehad met een gelijkaardig probleem. Kabeltje in 1 van de andere poorten gestopt en het probleem was opgelost!

Probeer dat dus maar eerst! En anders switch inruilen!

Een eigen router is natuurlijk wel aangewezen, daar niet van.