kan ik voor een 19,5v laptop een 19v later gebruiken?

ik heb een dell latitude d610 en die heeft een lader van 19,5v.
ik vroeg me af of ik hem ook kon opladen met een autolader van 19v.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, die halve volt verschil heeft geen invloed op de goede werking.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed kort antwoord, gelukkig niet zo'n lang nitwitverhaal dat vanwege de lengte hoog wordt gewaardeerd.

Andere antwoorden (2)

Dat moet inderdaad Geen enkel probleem zijn.
Mits de Amperage's overeen komen. Als die van de auto lader veel minder is kan deze overhit raken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let wel op dat Dell de nare eigenschap heeft (in ieder geval in mijn ervaring) dat niet-originele adapters een BIOS melding veroorzaken iedere keer als je opstart dat er op F1 o.i.d. moet worden gedrukt om te bevestigen dat de adapter niet origineel van Dell is.... Ik weet niet zeker of deze melding in de BIOS uit te schakelen is.

Om je vraag te beantwoorden: 0.5 volt verschil maakt inderdaad niet veel uit. Let wel op dat je ook naar het aantal Ampères kijkt. Ampère is belangrijker als voltage omdat het onder andere ook de snelheid van opladen bepaald.