De cijfers op mijn laptop werken niet meer, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

ik heb een HP pavilion dv7. mijn cijfers op het toetsenbord doen het nog wel maar niet normaal. als ik bijvoorbeeld de een intoets krijg ik dit: `1 en bij bijvoorbeeld vijf dit: 54 en bij zes dit: 67 en als ik de drie indruk gaat de helderheid omlaag. Ik dacht eerst dat het een virus was dus ik heb hem helemaal gereset, maar het is nog steeds het zelfde. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (2)

Lijkt mij dat er een of ander vuil onder je toetsenbord zit ?
bij het indrukken van de 1 daarnaast zit de tilde toets en zo ook de 4 waar de vijf naast zit het kan zijn dat je toetsen "aan elkaar" plakken ? als kan ik me niet voorstellen hoe maar dat lijkt mij de enige logische reden?
heb je wellicht ooit het toetsenbord los gehaald en weer terug gezet wellicht is er speling ontstaan of een onderdeeltje onder het toetsenbord geraakt waardoor het bord eigenlijk niet vlak is vervormt tijdens het typen ? of hetbord heeft had een kromming en je hebt het toch terug gezet (geduwd)
dit is niet een software probleem maar echt een fysiek probleem door stof, een breuk een vervorming o.i.d
capthavoc
10 jaar geleden
Start je laptop eens op met een live CD van ubuntu o.i.d. en kijk of je in dit OS ook dit gekke gedrag hebt, hiermee sluit je uit dat het software dan hardware gerelateerd probleem is. Je kunt in de BIOS die FN uitzetten, misschien dat het helpt?