Ik zoek een 10-12 inch notebook dat supersnel opstart.

Ik heb laatst een Apple netbook in handen gehad. Super, meteen opstarten ed. De prijs van 1000 euro vind ik te hoog. Zijn er ook andere leveranciers die een SSD netbook aanbieden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Genoeg, maar die zijn meestal ook erg duur en Windows 7 heeft een net iets tragere opstarttijd dan Mac OS X (maar dat verschil is nihil hoor).

Hier een lijstje met laptops met een SSD, maar pas op. Dit betekend niet meteen dat ze ook even snel zijn als de macbook!

http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:NYw7CsMwEETvMrUx-sTg6ACGFK5cBhdC2kJBjo0kQsDo7lklpFrmvdk5sSdPaQoUPQyOFB4Z3Q8ueyrMbHZM2DiawxNGCtEhuz3RbN8wwz801wxFcoX8cpC7-Qxzhxp5QGNlyXAKsVBicUIP13a29gqpe8m9rY1Cjv0FtcMoVGu8bPwODUphrbV-AA

Dit is kwa hardware (software is natuurlijk windows) goed te vergelijken:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:RY67CsMwDEX_RXMofsSp6w8IdMiUsWQItgYXpwl2KIXgf6_VB9YidM-R0AFrdBh7j8GBgS36e4LmG45r3Es2J1uSQiwO_gGGM9ZAsmvEYX6BUf-BGBEMaHd044b26hKYGwhdDkiYCixh78OOsYADpFLUFloFwVryFjoKvJO6hVzW1KUqXJ54VfTpZ5yr0bWMsaooRkWWZoKs5xw-HykhYMo5vwE

Let hier wel even op de grafische kaart. Die moet vergelijkbaar/beter zijn met de 320M.

Deze site geeft scores aan grafische kaarten, dus daarmee kan je goed vergelijken:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-320M.25099.0.html

Veel suc6!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb per ongeluk de schermdiagonalen verkeerd ingesteld, ik denk dat je dat zelf wel kunt oplossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij tweakers.net kan je SSD als voorselectie kiezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pas op de goedkope moddelen beginnen met 4GB HDD's. En een SSD is niet per definitie sneller dan een HDD.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde 4GB SSD's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/productreview/22185/transcend-8gb-25-inch-solid-state-disk-slc-8gb.html Ik weet niet of Transcend Chinese namaak is of niet, maar ik gok dat in goedkope netbooks (waar hier om gevraagd wordt) dit soort oplossingen zitten. Een SSD is namelijk niet altijd met het idee van snelheid in een systeem gezet maar soms meer voor zuinigheid, schokbestendigheid of betrouwbaarheid.
Tegenwoordig zijn netbooks goed doorontwikkeld en zijn erg snel.

De nieuwe Chromebook heeft een SSD aan boord en is de eerste internet laptop. Er word geen compleet besturing systeem opgestart. Prijs rond 400 euro.

Overige netbooks zie onderste link. Ik weet niet of er overal SSD in zit, maar netbooks zijn al erg snel in opstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heb ik die zoektocht gestopt. Want een besturingssysteem moet nu eenmaal opstarten en afsluiten.
Dus ik heb gekozen voor een tablet. Deze start direct op en de accu gaat goed lang mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je niet elpen, maar ik weet wel dat ze het 'Fastboot' noemen. Als je met die term gaat zoeken vindt je mss iets meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je genoeg aan een Chromebook? Ze worden door verschillende fabrikanten geproduceerd en komen binnenkort uit. Ze draaien op Google's Chrome OS. Ze starten op in no-time