Het geluid op mijn Acer Aspire E1-571 laptop werkt niet meer, hoe kan ik dit repareren?

Sinds vanochtend rond een uur of 11 wil het geluid van mijn laptop het niet meer doen. In het luidspreker icoontje rechts onderin staat een kruis en de laptop kan geen geluidsapparaat vinden (terwijl hij dit altijd al heeft gedaan). Ik heb niet veel verstand van computers dus graag niet al te moeilijke uitleg, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
6.1K

Het beste antwoord

Kijk eens in apparaatbeheer. Waarschijnlijk staat daar een geel uitroepteken nast je geluidskaart hetgeen er op zou duiden dat de driver van je geluidskaart ontbreekt of in ieder geval beschadigd is. Dit kan soms gebeuren zonder een (voor jou) aanwijsbare reden. Even naar de website van Acer om de driver voor de geluidskaart te downloaden en deze opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de juiste driver gedownload, wat doe ik nu met het zip bestand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het bestand uitpakken door er met rechts op te klikken en te kiezen voor hier uitpakken. Daarna kan je óf een installatiebestand dubbelklikken om het te installeren óf je gaat naar apparaatbeheer, dubbelklik op je geluidskaart>>tabblad stuurprogramma>>stuurprogramma bijwerken>>op mijn computer naar stuurprogrmma zoeken. Dan navigeer je naar de map je je eerder hebt uitgepakt en selecteer je die.
Je computer zal nu de driver installeren. Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Midden in de setup gaf ie een error aan een stopte hij automatisch, het voordeel is wel dat ik nu dat ene bestand weer terug heb. Het werkt alleen nog niet

Andere antwoorden (1)

Je kan dit misschien proberen:

1) Ga naar Configuratiescherm—>Hardware en Geluid—->Apparaten en printers—->Apparaatbeheer

2) Zoek naar de tab "Audio inputs and outputs"(de eerste tab) maak het open en als het goed is zie je de naam van je luidsprekers(zie afbeelding).

3) Rechtermuis op de naam van je luidspreker en verwijderen.

4) Nadat je dat gedaan hebt ga je naar boven waar je iconen ziet, zoek naar die ene die "scant voor hardware wijzigingen" en volg de stappen.

Als het goed is moet het weer werken. Als je bij stap 2 geen naam ziet van je luidspreker sla stap 3 dan over en ga direct naar stap 4(gewoon scannen) en als het goed is moet de laptop de driver voor je luidspreker installeren.

Als de afbeelding niet toont, klik hierop: http://nl.tinypic.com/r/2nb4vnq/8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alles ziet er hetzelfde uit bij als op de foto (logisch), maar ik heb dus bij elk bestand onder audio gedaan wat was gezegd. Zonder effect. Hier een foto van mijn apparaatbeheer: http://nl.tinypic.com/r/15xkdip/8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het plaatje staan ze allemaal disabled, enable ze weer....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rechtermuis op de bestanden en dan enable(zie afbeelding)
http://nl.tinypic.com/r/2ew1qg0/8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ah weer vergeten erbij te zetten, na sommige veranderingen moet je de laptop opnieuw starten zodat het wordt toegepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nu dus (denk ik) de juiste verwijderd alleen hij vind de wijziging niet, dus is dat bestand weg..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het weg is moet de laptop weer nieuwe vinden en krijg je het weer terug. Anders doe je wat Beerenburgertj heb gezegd, je laptop zoeken op internet en de drivers daarbij downloaden en handmatig installeren. En als niks wilt werken kan je alsnog een systeemherstel uitvoeren terug naar de tijd toen geluid nog wel werkte, gisteravond bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bestand is weer terug maar er staan nog steeds overal van die gele uitroeptekentjes bij.