Is de pc die ik samengesteld heb goed genoeg voor de dingen die ik er mee wil doen?

Hallo allemaal,
Ik heb zelf een computer samengesteld bij gamepc.nl en ik wil graag weten of ik niet aan iets te veel heb uitgegeven en ik wel een goedkoper model kan nemen, of dat ik van iets beter een wat duurder en beter model kan nemen. Mijn specs:

- Asus B85M-E33 (Moederboord)
- intel core i5 4670K 3.4 gHz (Processor)
- 600 watt cooler master voeding (Voeding)
- standaard koeling (Koeling)
- Asus Xonar DG (Geluidskaart)
- crucial ballistix sport 8GB DDR3-1600 (Werkgeheugen)
- 2 TB sataIII hardeschijf (Hardescijf)
- Nvidea GTX660 2GB (Videokaart)

met mijn computer wil ik vooral het spel league of legends spelen maar dat dan met skype tegelijk aan, ook ga ik Bioshock infinite spelen en crysis 3. Ik download muziek en doe een aantal dingen tegelijk zoals gamen en muziek luisteren. Buiten dat wil ik nog een erg snelle computer hebben. Maar het moet (zonder windows of een monitor) onder de €950 blijven.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Gr. PCNoob

Toegevoegd na 36 minuten:
ook wil ik nog vermelden dat bij het moederboord en de voeding geen goedkoper model mogelijk is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als ik een tip mag geven: Bij deze systeem zal de harde schijf bottleneck vormen. Probeer hiernaast een SSD schijf te nemen, dan gebruik je deze om mee te gamen. En de 2TB HDD gebruik je als opslagruimte. (Foto's, films, etc.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jup mee eens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja. Het opstarten en laden (van applicaties) kan 2 tot 3x sneller gaan. En je ervaart dan sowieso geen perf. lag. Als je het geld niet hebt, probeer dan op zijn minst voor een hybride/SSHD te gaan of een HDD met 10.000 RPM.

Andere antwoorden (3)

Ik zal iets gelijkaardigs kopen de volgende weken, zelfde processor en videokaart alvast. En wat ik wil moet een performance systeem voorstellen. Het gamen moet zeker lukken, met het skypen en muziek luisteren tegelijkertijd.

Als ik je wel een tip nog mag meegeven, koop nog een aparte processor-koeler (30-40€). De standaard koeler meegegeven met de processor is meestal waardeloos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles lijkt me wel goed maar je zou beter een iets krachtigere voeding kunnen nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je van plan te gaan overclocken? Zo niet kan je misschien beter de gewone versie van de processor nemen: i5-4670(zonder K dus)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook kun je voor paar tientjes meer een GTX760 versie halen, die is beter en niet erg veel duurder. (zul je zeker nodig hebben voor Crysis 3)