Waarom neemt mijn USB-stick de plaats in van de Server als ik hem inplug?

Ik ben geen computernerd dus even een leek-omschrijving:

De naam van mijn Server is H.

Ik stop de memorystick in mijn werkstation 1. Dan is de Server weg en heeft de memorystick de naam H gekregen en zit dus op de plaats van de server (die er dus niet meer toegankelijk is).

In een andere computer werkstation 2 gebeurd iets anders. Daar geeft de computer aan (als ik bij hardware verwijderen kijk) dat de memorystick erin zit en zichzelf H noemt, maar blijft de Server H wel toegankelijk, en LET OP de memory stick is dus niet toegankelijk en NIET zichtbaar (alleen zichtbaar bij "hardware verwijderen").

Hoe krijg ik dit gefixed? Als ik niet aan de memorystick kan komen dan kan ik ook de naam ervan niet veranderen in bijv. X.

En waarom wil dat stomme ding perse de naam van mijn Server overnemen. Waarom zegt de computer niet zelf dat hij alles behalve H mag heten???

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ja, en hoe los ik dit op, dat is eigenlijk mijn vraag...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Check deze vraag even en laat maar weten of je na mijn antwoord nog steeds met dezelfde vraag zit ;)

http://www.goeievraag.nl/vraag/ziet-computer-ene-usb-staaf.27182#163705
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij neemt de server niet over. Deze of de USB-stick krijgt een andere naam.
Zoek in Deze Computer en Gij zult vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeg, dat is nu juist het probleem. Als je mijn uitleg leest zie je dat ik hem heb gevonden bij "hardware verwijderen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oplossen: USB stick in een andere USB poort te stoppen.
AWM
14 jaar geleden
Allemaal onzin.
Ga naar schijfbeheer en verander de H: van de USB-stick in een P: of een Q: of een Z:, maakt niet uit.
En log daarna opnieuw in op de server.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Vaak kan je die server niet van letter veranderen omdat ie met mapping en al wordt uitgedeeld door een beheerder.