Hoe kan ik mijn oplader van mijn laptop het beste oprollen?

Ik heb een oudere laptop van ongeveer 4,5 jaar.
Ik zie daarbij dat de kabel van mijn oplader op een gegeven moment versleten is (wat logisch is).
Hoe kan ik dit minimaliseren?

Wat is dus de beste manier op mijn oplader op te rollen?
Gewoon standaard: Zoals hij in het begin is opgerold?
Dus de dunnere kabel (die je aansluit op je computer) apart oprollen/opvouwen en dan dat klittenbandje eromheen doen?
En de dikkere kabel om de oplader zelf.
Zo heb ik hem altijd al opgevouwen, vanaf het begin af aan.

Of is het beter om beide kabels om de oplader heen te binden?

Of is er nog een betere manier?

(Zie afbeelding voor opvouw/rol technieken).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
5K

Het beste antwoord

Indien de opladerkabel versleten is, misschien kun je beter het vervangen, maar jij zoekt naar tips zodat de kabel langer mee gaat.

De zwakke plek zit bij aansluiting van de adapter en het snoer, dus als de stekker los kan, maak die dan los bij het opbinden en opbergen.

Want waar een electro kabel van slijt is te strak op rollen en scherpe hoeken maken, dus wel regelmatig oprollen, maar niet te kleine bochten maken.

En voor dat oplaad dan kun je beter de kabel beter los maken en zodat de warmte van de adapter en de kabel niet te hoog wordt. Bij te twijfel voel even met je hand. De kabel behoort gewoon op de kamertemperatuur te blijven en de adapter mag warm worden (35 graden is acceptabel).

Toegevoegd na 8 minuten:
Het verschil tussen dikke en dunne kabel is dat een dunne kabel korter bochten kan maken. En de dunne kabel kun je beter niet om de adapter zelf rollen. Dit omdat het dunne kabel niet los van de adapter kan. En dus ook niet vervangen kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanx. Allebei zijn de antwoorden goed genoeg ;)

Andere antwoorden (1)

Er zijn twee manieren om een kabel (en ook touw) op te rollen.
De eerste is opROLLEN. Dat effekt kun je ook krijgen door de kabel in ronde slagen om je hand (of de transformator) te winden. Maar daarbij moet je wel bij elke slag de kabel draaien zodat de kabel zelf niet getwist wordt. Bij het afrollen moet je dat ook weer zo doen dat de kabel ook niet getwist wordt.
De tweede is de kabel in achtjes in de hand, of om pink en duim, te slaan. Dan is er geen probleem met het twisten. Niet bij het oprollen, en niet bij het afrollen.