Kan iemand 8 processors van 3,2ghx in 1 computer stoppen? zoja, hoeveel kost het? en kan die 25,6 ghz halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat zou denk ik best kunnen. Maar dan heb je zeker een moederbord nodig dat zoiets ondersteund. En of die cpu's gebruikt gaan worden is dan wel de vraag. Welk besturingsysteem ondersteund dat? Eerlijk gezegd lijkt het me niet zo handig. Maarja ik weet niet waarom je het wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
v.w.b. de ondersteuning: Linux of unix kan dit wel ondersteunen met een 64 bits versie. Of Windows hiermee overweg kan in 64 bits versie weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je dit eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het niet maar ik vraag me af waarom bij sommige reclamebladen 8x voor een processor staat

Antwoorden (4)

Ik weet niet of je weet wat je vraagt. Volgens mij wort dit soort specificaties gebruikt voor zware Unix servers die gebruikt worden in de cloud om te virtualiseren. Ik heb een systeem voor je gevonden waarvan ik denk dat het aan je specificaties voldoet. Op een andere site heb ik als prijs voor dit beestje $ 36.000 gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat je nou precies wil, maar er zijn gewoon octa-core processors wat in feite in houdt dat je acht processoren in een hebt.

http://tweakers.net/categorie/46/processors/producten/#filter:JYs7CoAwEETvMnWQaCwkB7CzshSLELeIxA8bEUFydzfYDMx7My8OXoj7QHGBxclhTVA_HA--hLnkhYjxNIQdViukk3wf4kWcYF8YU3IrEqbRutJy2Nwjtf1rViLK6HYRdkJbdx3mnPMH

Verder mag je hz'en nooit optellen, hetzelfde als twee auto's die allebei 100 km/u rijden geen 200 km/u rijden. Het kan in optimale gevallen wel zo zijn dat een bewerking 8 keer zo snel gedaan is met een 8-core processor.

Voor consumenten zijn er wel moederborden te koop met meerdere sockets maar meestal zijn die stervens duur en kan je er vaak alleen maar dure processors als Xeon's in kwijt.

Hier eentje waar je wel consumenten CPU's in kan doen:

http://tweakers.net/nieuws/79354/asus-toont-dualsocket-moederbord-op-ces.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mogelijk om 8 processoren in computer te zetten, maar dan heb je een moederboard nodig die 8 processoren gelijktijdig aan kan.
Die processoren dienen precies dezelfde te zijn, dus in dezelfde maand geproduceerd en dezelfde snelheid, echt volledig het zelfde te zijn.

Deze computers worden geproduceerd of gebouwd en getest door de computerfabrikanten op bestelling voor bedrijven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Om het maximale uit de 8 processoren te halen, dien je de software en OS daar speciaal op aan te passen.
Dus technisch is dit alleen door bedrijven gedaan worden en niet door een elke persoon, maar wel door een team van personen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje vreemde vraag, meestal begin je met benodigde rekencapaciteit. Vandaar uit zet je een team van, in dit geval hardware en software specialisten van academisch niveau aan het werk. In principe gebeurt dit met zogenaamde parallell processing.
Dat is een zeer complex systeem om te synchroniseren. Complexe uitwisselingen tussen allerlei buffers, geheugens en processors.
Als prijskaartje praat je dat snel over enkele honderd duizenden euro's.

Als je een dergelijke rekencapaciteit nodig hebt kun je beter contact opnemen met, bijvoorbeeld de Stichting Academisch Rekencentrum Amsterdam (SARA). Dat zal goedkoper zijn, enkele tienduizenden euro's.