Mijn D recover schijf is vol Kan ik bestanden verwijderen?

Hallo ,

Mijn D recovery schijf staat vol , ik krijg hele tijd meldingen van dat (recovery schijf staat vol...) Is het mogelijk om meer plaats te maken voorbeeld , dingen te verwijderen? er staan factory.000 - 029 op en elk bestand is 650 MB groot er staat ook een bestand JONAS-PC op type bestandsmap ik denk dat ik deze perongeluk erop heb gezet(kben niet zeker) Oh en bij tools staan er ook nog programas voorbeeld karespy internet security

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
15.5K

Het beste antwoord

Die partitie is bedoeld om je PC te kunnen herstellen als dat moet. Het is niet erg als die bijna vol is. Maar waarschijnlijk krijg je steeds meldingen dat die partitie bijna vol is. Die moet je negeren.
Je kunt die meldingen ook uitzetten, maar dat is iets voor gevorderden, dus als je iemand kent die erg handig is met WIndows kun je vragen of hij/zij dit wil doen:
(is wel in het Engels)
http://support.microsoft.com/kb/555622
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de melding toch maar uitgezet voordat ik iets verkeerd dee , dankje

Andere antwoorden (1)

Die partitie is inderdaad bedoeld om een recovery uit te voeren dus er staan hele belangrijke bestanden op die je echt niet weg mag gooien wil je je windows niet kwijt raken.
maar ik denk dat je al bestanden naar die drive hebt gezet want hij hoort niet vol te zijn. deze partitie is niet bedoeld om andere bestanden op te zetten
hij heeft wel wat extra ruime maar niet veel

om veilig hier zaken vanaf te halen moet je dit doen

tip 1 heb je ooit de recovery dvd set gebrand ?
op bijna elke pc of laptop van tegenwoordig zit deze recovery partitie
maar er is ook een speciaal programma wat van deze recovery partitie
een opstartbare dvd set maakt waarmee je een backup /fabrieks set MOET maken
dat staat meestal wel in de handleiding
je hebt vaak 2 of 3 dvd nodig om deze set te branden
Het is eigenlijk een cruciale set om te hebben als er iets mis gaat
dus zoek in de handleiding naar deze tips
of kijk welk merk laptop je hebt en zoek in programma naar sectie met die speciale programmaatjes van het merk van je computer zelf
heb je bijvoorbeeld een ACER zal het iets heten als acer recovery o.i.d
brand deze set voordat je iets anders doet.
dan kan je als het echt nodig is alles herstellen

tip 2
Je hebt waarschijnlijk bestanden naar deze schijf gezet. om te weten
welke je weg kan halen kijk naar de datum dat je de bestanden er op hebt gezet
de herstel bestanden hebben vaak dezelfde datum van omstreeks de tijd dat je de computer gekocht hebt alles van een latere datum kan je verwijderen.

tip 3
Verwijder niets van deze recovery partitie al je het niet zeker weet ,van sommige kan het best ,als je zeker weet dat je het er zelf op heb gezet het kan handig zijn toch iets ruimte te maken om tip 1 goed uit te kunnen voeren.
maar wees er zeker van dat je het kan, verwijder je namelijk een verkeerd bestand dan kan je windows niet meer herstellen als er iets fout gaat, moet je van de fabrikant een nieuwe recovery set kopen. deze zijn zeker niet gratis.

succes
capthavoc