Hoe kan het dat mijn Micro SD kaart opeens slechts 122mb beschikbaar heeft ipv 16gb?

Ik heb gisteren een Raspberry Pi gekocht, en hiervoor had ik dus een SD kaartje nodig. Omdat ik er nog eentje van 16 gb had liggen heb ik er geen bijgekocht. Ik probeerde er NOOBS van RBPI op te zetten alleen ik kreeg de hele tijd foutmeldingen of mijn kaart werd niet herkent. Dus deze heb ik toen geformatteerd. Ook kreeg ik via de RBPI een mogelijkheid om deze te formatteren.

Alleen wanner ik hem nu via een SD adapter in mijn laptop stop (kaartje)
zegt hij dat er 122 mb beschikbaar is.
Ook nadat ik hem opnieuw heb geformatteerd is er nog steeds 122 mb beschikbaar.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik kwam er achter dat de SD kaart in verschillende partities is opgedeeld. Alleen ik krijg die ene van 122 mb niet verwijderd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Dat verwijderen doe je ook onder Linux? Je kunt toch met fdisk partities verwijderen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien lukt het via schijfbeheer in windows?
Rechterklik op icoontje Deze Computer -> Beheer -> Schijfbeheer.