is er een overeenkomst met werkgeheugen en processor snelheid voor Windows 7 lees uitleg ?

beste lezer.
ik heb een computer specs:
besturing’s programma: Windows 7 professional 32 bit.
ram: 3.00GB
2 x 1gb
2 x 512 mb
processor: intel(R) Core(TM)2 cpu 6300 @ 1.86ghz 1.87ghz
--------------------------------------------------------------
maar nu komt mijn vraag.
ik wil Windows 64bit.
dan moet ik meer ram.'dat weet ik'
maar als ik in plaats van 3 gb ram 8gb.
moet er dan een of andere overeenkomst met de processor zijn of maakt dat niet uit
ik heb hier namelijk Windows 7 64 bit liggen.
0en ik denk in plaats van die 2x 512 die ik 2x 2gb ,
en moet je nog de zelfde merk werkgeheugen er in doen of maakt dat niks uit.

alvast bedankt
rick

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je computer (moederboard, ram, cpu) 32 bit is, kun je er geen 64 bit programma op draaien. Het geheugen vervangen helpt niet. De cpu vervangen werkt niet. Alle onderdelen en het moederboard moeten 64 bit zijn.
Verder zou ik me over de "verbetering" van 32 bit naar 64 bit niet teveel illusies maken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de site van Intel ondersteund de processor 64-bit, oftewel het kan nu wel. Maar onder de 4 GB RAM zie ik niet echt winst.