een harde schijf bestaat uit een snel ronddraaiende magneetschijf en waar enen en nullen op staan. Een harde schijf kan je verglijken met de hersens van een mens of dier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een echt antwoord wordt heel ingewikkeld, maar in Jip-en-Janneke-taal:

Er zitten één of meer schijven in, als het ware CD'tjes, maar dan met een magnetisch oppervlak. Met een soort armpje (als bij een ouderwetse grammofoon) kan de magnetische informatie op die schijven (Noord- en Zuidpooltjes, vertaald naar enen en nullen) worden gelezen. Je computer bestuurt die arm en vertaalt de nullen en enen naar een programma, een foto, een tekst, etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
En op dezelfde manier wordt er ook informatie óp gezet.