Hoe kan het dat mijn HP3070Aprinter geen zwart print?

Nieuwe orginele zwarte cartridge erin,Herkent hem ook,alle reiningsprogramma'gedaan ,geeft aan dat hij vol is,opnieuw geinstalleerd'
Printer is nog geen 2 jaar oud,Op internet gezocht vind wel mensen met dezelfde problemen,maar geen oplossingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Print alleen zwart,en ongeveer 2maal per week

Toegevoegd na 6 uur:
Ik bedoelde dat ik alleen in zwart wil printen,dat is voor ons voldoende.

10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp, als je kiest om kleuren te printen kleurt die ook alleen maar zwart? Heeft misschien iets te maken met de doorgang waar de inkt in gaat. Als je handig bent kun je dit zelf nakijken in de printer.
flyingcrow
10 jaar geleden
Nee hij print geen zwart.

Het beste antwoord

Dag Flyingcrow,

Altijd lastig als je net wilt printen, dat je printer het net 'begeeft'. Dit heb ik zelf jammer genoeg ook veel te vaak mee mogen maken. Voor je vraag heb ik meerdere antwoorden voor opgeschreven.

1.) De basic stap die we altijd makkelijk vergeten.
Haal de cartridges uit je printer en klik deze er opnieuw in (mogelijk zitten de printcartridges niet goed bevestigd in de printer). Haal de stekker uit het stopcontact, wacht circa 30 seconden en stop de stekker er weer terug in (resetten van je printer).

2.) Werkt de printer niet naar toebehoren?
Het kan zijn dat je printer (minder of) niet goed werkt als de printkop van de HP printer vies ( of stoffig) is. Dan kan je het standaard schoonmaakprogramma van de printer gebruiken. Let op! gebruik het programma niet te vaak achter elkaar, dit kost veel inkt.

3.) Blijven de problemen aan de printkwaliteit aanhouden.
Dan kan je de printkop eruit halen en deze met een doekje schoonmaken. Maak je geen zorgen, dit duurt niet heel lang (20 a 35 min) en is vrij simpel. Voor meer informatie zie de volgende http://goo.gl/CzWL2z

4.) Werkt de printer helemaal niet meer en krijg je geen foutcodes?
Dan is de situatie lastiger en is het economisch niet verantwoord een reparatie uit te voeren.Voor enkele tientjes heb je tegenwoordig een vergelijkbare printer. Alhoewel je met je wensen beter een goede zwart wit printer kan kopen. Deze printer goedkoper en stabieler als kleuren printers. Zie deze link voor een aanbod: http://goo.gl/q0yvUw

5.) In je vraag schreef je dat je slechts enkele keren in de week print.
Als je hierdoor ook meer print (vanaf 25 a 40 pagina) dan ben je misschien wel beter af, door bij een copyshop c.q. printshop te printen. Bij mijn copyshop in Breda, Copyshop de Haan http://copyshopdehaan.nl/ , printen ze het direct voor je uit en ben je vaak stukken goedkoper en veel sneller dan deze zelf te printen.

Ik hoop dat je iets aan bovenstaande antwoorden hebt. Mocht je vraag er niet tussen staan kan je dat gerust laten weten. Kan je dan wel duidelijk omschrijven welke problemen je exact ondervindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flyingcrow
10 jaar geleden
Stap 1 en 2 gedaan 3 is interessant en handig als je die foutcode krijgt, 4 hij geeft geen foutcode aan, zwartwitprinter goede tip, er is geen copyshop of zo in de buurt, maar het is een prachtige geldbesparende tip voor weinigprinters,die zoiets wel in de buurt hebben !
Bedankt!