Via de router zou ik kunnen printen, nu heb ik een gewone printer met usb ingang, kan ik de printer aansluiten op het wifi netwerk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

als je router een usb poort heeft met de mogelijkheid een printer aan te sturen kan dat. Als je printer geen ingebouwde WiFi adapter heeft kun je die wel aansluiten op een zgn. printer server. Dit is een apparaatje wat je verbind met je WiFi (of bedraad netwerk) en welke je vervolgens aansluit op je printer. Met de juiste instellingen op je PC en de printer server kun je vervolgens over je (draadloze) netwerk printen vanaf elke computer die op datzelfde netwerk zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus zo'n printer server sluit je aan op de usb van de router, en die server kan verbinding maken met draadlosnetwerk? Heb je een voorbeeld van een soortgelijk product?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn een beetje aan het uitsterven omdat steeds meer all in one printers uitgerust worden met een WiFi chip, die dingen kosten tegenwoordig toch bijna niks meer en je ziet ze overal verschijnen. TP-link heeft er nog wel een paar en anders kun je op google zoeken naar Printer Server http://nl.tp-link.com/products/?categoryid=208