Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je een monitor (lcd) gebruiken als beeldscherm voor een pc?

Toegevoegd na 15 uur:
naar aaneiding van helder reactie van hostinger (de plaatjes maakten veel duidelijk!) heb ik, tussen de oude tv en de pc contact gemaakt via de blauwe aansluitingen die op beide apparaten aanwezig zijn
op het tv-scherm verscheen, na enig prutsen, wel de tekst PC maar verder kwam ik niet. wat kan ik nu nog doen?

Toegevoegd na 17 uur:
het gaat om een sony-tv die ik als beeldscherm voor de pc wil gaan gebruiken.

Toegevoegd na 23 uur:
ik heb een oude tv (een kleine met lcd scherm, zo'n platte dus. die wil ik aansluiten als beeldscherm voor een pc, dus niet mer gebruiken als tv. zo duidelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een televisie als beeldscherm voor de computer gebruiken. Moderne televisies hebben altijd een HDMI - ingang. Deze kun je met een HDMI - kabel verbinden met de PC. Op de televisie moet je dan met de functie input kiezen voor HDMI. Vrijwel alle televisies hebben een HD - resolutie, zodat het beeld goed zal zijn. Je kunt dus volstaan met een beeldscherm voor twee functies. Dat scheelt ruimte en geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In veel gevallen wordt "monitor" ook wel als ander wordt voor PC beelscherm gebruikt dus het is hier moeilijk om te bepalen wat voor apparaat je bedoelt.

Desondanks kun je het in principe aansluiten als zowel je computer and het scherm een VGA (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/SVGA_port.jpg) HDMI (http://www.360drives.com/images/xbox360-hdmi.jpg) of DVI (http://imageshack.us/a/img16/8039/dvi.jpg) aansluiting hebben.

Toegevoegd na 15 uur:
(als reactie op je uitbreiding) Als je wel tekst op de TV ziet is de verbinding waarschijnlijk goed maar wordt er geen beeld naar de TV verstuurd. Gebruik je de TV als een tweede scherm (naast een normaal computerscherm of een ingebouwd laptopscherm) of is je TV het enige aangesloten scherm?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je monitor een video aansluiting heeft, kan deze gebruikt worden. Je kan hem aansluiten met bijvoorbeeld een D-sub kabel (VGA) of een HDMI kabel. Als je monitor niet dezelfde aansluiting heeft als je computer, kan je altijd nog kijken naar een verloopkabeltje.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja dat ka. Je moet alleen op je bureaublad met rechter muisknop naar instellingen gaan en daar je tweede sherm benoemen als tweede sherm. Dan wordt je bureaublad uitgebreid naar dat scherm. Let op, voor het makkelijke kan je dat tweede shcerm inde instellingen links of recht van je originele scherm plaatsen. Kijk voor jezelf wat het makkelijkste werkt. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie heeft gezegd dat ie als 2e scherm word gebruikt? Voor de rest een goed gezegt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding