Hoe kan het dat mijn 4 Gb USB-stick aangeeft dat er maar 2 Gb beschikbaar is?

Het stickie is leeg, alle bestanden verwijderd.
Het vreemde is, dat dit pas sinds gisteravond zo is, toen ik bestanden van mijn pc naar mijn laptop overzette.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb Linux Mint (versie Nadia)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer hem eens te saneren of te formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je ooit ens een installatie gedaan op de stick? (dus linux op je USBtje geinstalleerd?) Het lijkt er namelijk op dat je USB gepartitioneerd is waarbij een partitie niet toegewezen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DrRG, bedankt voor de reactie! Ik herinner me dat het fout is gegaan toen ik een filmbewerkingsprogramma op het stickie wilde zetten en dit niet goed ging.
wat jij beschrijft komt overeen met de problemen die ik nu tegenkom, dank je

Antwoorden (2)

Heb je al eens geprobeerd de stick te formatteren? Dit werkt normaal altijd.

Het is ook mogelijk dat als je stick enkele 'snufjes' heeft dat deze ook data innemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gek.. ik kan de optie 'formatteren' nergens vinden (kan het verschil tussen linux en windows zijn).
De 2e optie die je noemt lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik het dingetje al een jaar heb, en er altijd 4 gb ruimte is geweest, tot gister.
maar ik ga nog even verder snuffelen, bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ikzelf heb geen verstand van linux, maar bij windows of mac moet je rechts klikken op de snelkoppeling van de stick, en dan de optie formatteren of schijf formatteren kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=49990 Dismounten en dan pas kan je formatteren (begreep ik van de snelle scan die ik over de pagina deed)
Heb je op je laptop en je PC Mint als besturingssysteem? Als een van beide Windows heeft, kun je de stick daarop formatteren (of op de PC van je buurman of vriendin). Het is waarschijnlijk dat de stick verborgen bestanden bevat die de extra ruimte innemen. Formatteren is dan verreweg de eenvoudigste oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik werk alleen met Linux. kan wel bij een buurvrouw even vragen of ik het bij haar kan doen. bedankt!
min is niet van mij, je krijgt wel een plus voor de tip