Ik gebruik veel excel en mail/css webshop bestanden etc erg veel wie kan me een Acer M5 i5- aanrader of is juist zoiets als een HP Pavilion AMD quad?

dit is gewoon normale vraag toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Beste Olaff,

Om heel eerlijk te zijn raad ik je geen van beide aan.
Ik zou je zelf voor de lenovo G500 serie gaan (zie de eerste link). Ik zal je vertellen waarom.

Processor technisch,
AMD (die HP je aanbied) is een processor fabrikant die processoren wil produceren die zo goedkoop mogelijk zijn. Hierdoor wordt er oa. gekort op onderzoek voor verbetering. Dat resulteerd weer in processoren die minder efficient zijn. Begrijp me niet verkeerd want de AMD Quad series zijn opzich goed maar Intel doet toch net een stuk beter.
Ook met piek prestaties schiet Intel soms ver boven AMD uit. En daarbij komt dat Intel beter met de energie om kan gaan (verbruik/prestatie is beter dan AMD). Kortom ik zou zelf voor Intel gaan. Je had een intel i5 voor ogen. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat dit overkill is voor je, mits je ook wilt gaan gamen op je Pc'tje maar dat lijkt me een beetje oncomfortabel. Dus een Pc met een i3 zal ook wel aan je verwachtingen voldoen.

De behuizing,
De behuizing van HP kan soms erg heet worden (ook bij normaal gebruik) als je hem opschoot houdt. Acer heeft daar velemalen minder last van maar, ook hier zit een min puntje aan de pc. Want, als je hem in de hand houdt heb je het gevoel dat je zo een speelgoed computertje van de intertoys in je handen hebt.

Jouw gebruik,
Om even terug te komen op mijn advies (ik moet het nu kort houden)
De lenovo G500 heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt. je kunt kiezen tussen de variant van 499 (intel i3) of 599 (intel i5) euro. Dankzij de DVD speler en het numeriek toetsenbord (handig voor excel !!) past deze pc eigenlijk het beste bij jou.
De Lenono Flex is eigenlijk een travel maatje. Lekker licht lange accu duur maar, er zit hier geen dvd drive in (Geen nood een losse voor USB kost 30 euro). Maar, hier zit ook geen numeriek toetsen board op. Je hebt bij deze wel een touchscreen die flexibel is.
De Sony is een mix van de bovenstaande. Deze is lekker compact. Heeft een dvd drive en een i5. Probleem is echter dat hier geen numeriek toetsenbord op zit en dat deze duurder is dan de andere twee. Maar hij heeft wel een net zolange accu duur als de Flex en heeft dus die dvd drive.

Dus,
Ik raad je de G500 aan omdat hij geschikt is voor je excel gebruik. Hij heeft dan wel geen touchscreen idd maar het is wel de meest betrouwbare (naar mijn ervaring)

Voor de pc die jij op het oog had. Zou ik toch voor de acer gaan omdat deze een veel krachtigere processor heeft en langer mee kan
Mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bronnen zijn de linkjes die naar je de PC's laten zien. Ik moest mijn verhaal een beetje inkorten. Als je meer wilt weten laat het dan even in een reactie weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker als je veel Excel gebruikt, is een numeriek keypad zeer aan te raden. Als je een heavy Excelgebruiker bent met macro's, s-references etc. zou ik voor een i5 gaan.
/* klein commentaar op de DrRG: de Lenovo variant uit je tweede link, vind ik cool, maar heeft itt wat jij aangaf, geen i5, maar een i3 processor. Voor de rest, niets op aan te merken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@domtic,
Ik sta sws altijd open voor commentaar (of zoals ik dat liever zeg; different point of view =D). Maar idd. De tweede Lenovo is zeker gaaf. Beeldscherm is ook lekker helder en fijn om naar te kijken terwijl het bij de Sony allemaal ietsjes donkerder oogt (maar nog steeds fijn). Ook is de Flex handig voor in het vliegtuig. Het punt blijft echter dat er maar een simpele i3 in zit zonder SSD. Kortom opstarten is niet spectaculair (maja dat is niets meer als je zelf met een i7-3770k, SSD en een AMD 7770 (ja sorry geld was op ;') ) werkt ). Dus vandaar de G5000. Omdat Olaff het niet alleen had over excel maar ook webshop wist ik niet hoeveel Olaff nodig had dus vandaar het gehele verhaal anders had ik de tekst een stuk korter kunnen houden.