wat is verschil tussen een SDD en een gewone externe HD?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/verschil-tussen-hdd-ssd-ssd.394843 http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/ssd-schijf.433130

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk SSD en dat is een Solid State Drive, een soort harddisk zonder bewegende schijven, maar met flashgeheugen waarin de data wordt opgeslagen. Een SSD is duurder (over het algemeen dan), in kleinere capaciteiten te koop, maar geluidloos en veel sneller omdat de data altijd direct bereikbaar is. Ook verschilt het formaat van een SSD met een 3.5 inch schijf.
paulus811
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een SSD is een soort grote usb stick. Bij een harde schijf heb je een ronddrijvende delen waar de informatie op staat, bij een ssd heb je verschillende chips waar de informatie op staat. Het voordeel van een SSD is dat het veel en veel sneller is dan een gewone harde schijf. Het nadeel ervan is dat het ook veel duurder is. De voor delen van een harde schijf zijn de je voor weinig geld heel veel opslag hebt. Het nadeel van een harde schijf is dat ze sneller kapot gaan omdat er bewegende delen in zitten en dat ze een stuk langzamer zijn