Waarom werken usb poorten niet bij opstarten pc?

Bij het opstarten van een pc werkt geen enkele usb poort, zowel aan voorzijde en achterzijde. Toetsenbord werkt niet, muis werkt niet. Ik kan nu niet inloggen op mijn pc.

PC1: HP workstation met XP professional, deze gebruik ik als backup maar nu is de videokaart kapot.
PC2: identiek aan PC1 (was over van mijn werk)

PC2 start normaal op en toetsenbord en muis werken normaal (mis alleen wachtwoorde voor inloggen)
Heb mijn harde schijf in PC2 gezet, maar als ik nu opstart werken toetsenbord en muis niet. Toetsenbord werkt wel in BIOS.

Wie weet wat het probleem kan zijn.

Bvd, Frank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (1)

Hp ?
Dit zijn vaak oude beestje waar je dus idd eerst met een ps 2 muis en toetsenbord
aan de slag moet voordat de usb gaat werken
pas als windows werkt gaan ook de usb poorten werken
het bios is te oud en snapt niet op voorhand dat er usb toetsenborden bestaan
windows xp los dit wel op maar pas na een volledig start

Dus richt je zelf op het uitzoeken van dat ww
Hirens boot cd ??? pasword tooltje ???
of herinstalleer eerst windows
dat kan dus alleen met een ps/2 muis en toetsenbord
pas als die windows weer werkt kan je de usb aansluiten
en dat zal dan gewoon werken. let wel als windows dan om de ene of ander reden opeens defect raakt zul je opnieuw ps/2 keybord en muis moeten gebruiken, het is altijd handig deze achter de hand te houden dus goed bewaren.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, zijn inderdaad oude beestje, zal eens op zoek gaan naar een ps2 toetsenbord en muis. Bedankt.