Ik kan geen mapjes meer aanmaken in mijn bestanden want an loopt mijn laptop vast, hoe kan dit?

Ik heb sinds deze zomer een nieuwe laptop, hij is dus nog niet zo oud dus daar kan het niet aan liggen. Maar elke keer als ik mijn bestanden open (op het bureaublad in Windows 8) dan verloopt alles soepel en snel, totdat ik op de rechtermuisknop druk. Of dat op een mapje is, op een bestand, of in een map om een níeuwe map te maken, hij gaat vastlopen en ik kan niks meer doen. Even later sluiten mijn bestanden dan vanzelf. Hoe kan ik nu ooit een nieuw mapje maken voor mijn documenten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit probleem beschrijf je nu heel globaal voor een IT-er want systeem-wijs zou het aan heel veel dingen kunnen liggen. Ik kan je een paar opties geven als een virusscanner installeren en je laptop laten scannen door die virusscanner met AVG of MSE(microsoft security essentials) Maar het beste is iemand op te zoeken die er veel verstand van heeft, en hem er naar laaten kijken. Als het daar niet mee opgelost is of het lukt hem/haar niet zou ik naar een computerwinkel gaan en vragen of ze jouw laptop kunnen maken. Computerreparateurs/winkels willen altijd wel helpen dus voordat je jouw laptop over te toonbank geeft en de reparatieprocedure een feit is zou ik nog even vragen of het een klein probleem is waar je nu zelf niet uit komt, misschien kost het je niks.

Antwoorden (1)

Jou probleem zit hem hoogstwaarschijnlijk in de contextmenu handler.
Een registerprobleem die door allerlei oorzaken kan ontstaan.
Immers veel programma's vinden zichzelf zo belangrijk dat je deze ook onder de rechtermuisknop kunt benaderen.
En er hoeft maar ééntje dwars te zitten en je hebt de ellende.
Dit kan zowel met het installeren gebeuren maar ook met het verwijderen.
Immers niet elk programma laat zich netjes verwijderen en laat sporen na.

Oké , dit was een vermoedelijke oorzaak, nu een verwoede poging om hem te herstellen.

Tik op uitvoeren regedit
Je opent nu de registerediter.

Let op, als je hier een fout mee of in maakt kan je je gehele windows installatie mee vernaggelen ........bij deze ontdoe ik mij dus gelijk aan alle verantwoordelijkheid en is het als het misgaat helemaal je eigen schuld ;-)
Maar we gaan ook gelijk even het risico minimaliseren.....
Zo dat was de bangmakerij en nu weer verder.

Hieronder even de stappen in het Jip en Janneke's

Je hebt nu als het goed is de registereditor op je bureaublad staan.
Alvorens verder te gaan, klik nu op bestand en exporteren.
Geef het een toepasselijke naam "mijn register" of iets dergelijks en sla deze op.
Je hebt nu een backup gemaakt van je register voor als het misgaat.
Open of ontvouw nu in het register HKEY_CLASSES_ROOT
Schrol hierin naar beneden naar directory en doe hier hetzelfde
En ook met shellex en ContextMenuHandlers

In het jargon....
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\background\shellex\ContextMenuHandlers

Verwijder alles BEHALVE nieuw of new in het mapje ContextMenuHandler.
Sluit nu de editor af.
Normaal gesproken zou het direct moeten werken, maar een herstart kan vaak geen kwaad.

Mocht dit niet werken, of anderzijds ongewenste neveneffecten hebben.
Dan kan je gewoon dubbelklikken op de eerder gemaakte backup en kies dan voor samenvoegen.

Een tip?
Installeer Eusing free registry cleaner.
En laat deze je register controleren en opruimen.
Deze is gratis en bovenal zeer goed.
Een wekelijkse scan met deze tool kan zeer zeker geen kwaad.
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm