Ik heb een oude laptop hersteld,maar nu is er geen verbinding met draadloos internet mogelijk. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zie ook nergens meer internet verbindingen staan ,en ook geen sp 3of 2.

10 jaar geleden
in: Hardware
3.7K
stiena58
10 jaar geleden
Heb ik gedaan ,maar niks en ook geen icoontje van internet
redhouse
10 jaar geleden
Download de drivers van de fabrikant van de laptop.
Windows heeft niet alles onboard van alle oude laptos.
Heb hetzelfde meegemaakt met een oude Toshiba.
stiena58
10 jaar geleden
ik heb de drivers gedownload en op een usb stick gezet maar kan hem niet openen op de oude laptop

Antwoorden (3)

oke click op de windows knop en x en dan draadloos interneet aan zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hersteld of helemaal opnieuw geinstalleerd ? dat is even mijn vraag

maar het probleem is vrij simpel op te lossen
maar dan zul je even een tijdlang via kabel moeten werken
en vergeet niet te activeren voordat je verder gaat
blijf alle update binnen halen en dat kan best een hele tijd duren je moet vaak meerdere keren opnieuw opstarten en opnieuw updates binnen halen en weer opnieuw opstarten
Als het om xp gaat kan je zoeken naar het installatie pakket voor sp 3 (zie link)
wat alles 1 een keer aanpakt zodat je niet de hele tijd moet updaten
nadat je minimaal sp2 of sp 3 er op hebt kun je via windows update meestal wel de
drivers voor de wireless vinden via de optionele download
vanaf dat punt kun je overschakelen
naar wireless
vind je hem niet onder de windows optionele updates
kan je een driver search doen
maar let op deze "markt" is grotendeels een oplichter bende
waar je geld wordt afgetroggeld waar je bij staat
maar de gratis versie verteld je wel wat voor driver je zoek al is de meest ssoftware vol met allerlei addware (troep software die je echt niet wilt dus)
maar het is goedkoper het daarna zelf op te zoeken

De 2de link is officieel ook een betaald programma maar
is op dit moment wel 1 van de veligste (zonder allerlei adware gedoe etc
ik heb zelf niet kunnen proberen of er ook driver voor je worden gezocht en worden gedownload ed, maar je vind in elk geval en handig lijst wat je wel en niet moet/kan updaten.

tenslotte een tip

advance systemcare ,....de gratis versie is prima
maar installeer de pro versie die ruimt de zaak goed op en later kan je terug naar de gratis versie.
capthavoc
10 jaar geleden
stiena58
10 jaar geleden
Alles er weer op gezet met herstel cd's en ook veel drivers enz gevonden en alle stuurprogramma's bijgewerkt en sp 3 erop gezet,maar kan nog niet op internet!
Waarschijnlijk ondersteund de oude windowsversie de huidige (modernere) encryptie van je draadloze netwerk niet (let wel: ik ga er tenminte van uit dat je je netwerkdrivers hebt geïnstalleerd!).

3 mogelijkheden:

1. Haal de updates binnen door de pc met de kabel te verbinden.
2. Haal de updates via een andere pc van de website van microsoft binnen en zet deze via usb over op je laptop om te installeren.
3. (zou ik niet aanraden, maar de mogelijkheid bestaat) haal tijdelijk de encryptie van je netwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stiena58
10 jaar geleden
Hoe werkt dat de encryptie tijdelijk van je netwerk halen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar de configuratiepagina van je router, log in indien nodig, ga eventueel naar de geavanceerde instellingen en (nu wordt het moeilijk want bij elk type router anders) naar iets als draadloze beveiliging of draadloze instellingen, kies nu bij beveiliging geen ipv WPA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en die voorlaatste 1 is soms ook wel een 2 ;-) Als er echt instellingen gewijzigd worden die erge gevolgen hebben kan de router altijd gereset worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar dat ik altijd adviseer het even te controleren via de cli. Wachtwoord veranderd niet zomaar; Na reset wordt dat het standaard wachtwoord als het al aanwezig is, en dat zou terug te vinden moeten zijn.
stiena58
10 jaar geleden
@conqie ik heb problemen gehad met netgear en kon hem niet verwijderen en ook de pc niet afsluiten ,heb dit gedwongen moeten afsluiten en nu kan ik hem alleen nog opstarten in de veilige modus!
De herstel cd's heb ik nu ook niks meer aan !
Weet je nog een oplossing????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dat cd'tje ben je niets. Heb ook een netgear router en cd'tje kon niets detecteren. Waarschijnlijk maar bij een bepaald aantal systemen compatibel.