wat kan ik het beste doen met een pentium III computer?

ik heb van ex-werk (nu met pensioen) eens 10 computers gekregen. Ik heb er toen 4 weg kunnen geven maar tegenwoordig wil niemand ze meer hebben. Het zijn pentium 500's met 6 GB harde schijf, cd rom en 128 mb sdram, sound, netwerk en usb onboard. De videokaartjes zijn 4 mb. Er staat windows 2000 op met stickers. Ik heb ze al bij 3 hobbyclubs aangeboden, maar die vinden ze zelfs te oud. Het zijn midi towers met toetsenborden, muizen en 15 inch beeldbuizen en alles werkt nog goed, wel een beetje trager dan we nu gewend zijn natuurlijk. De plaatselijk vereniging die 2 keer per jaar goederen naar Moldavië brengt vindt het ook niet meer de moeite waard om ze daar heen te brengen, en naar de stortplaats brengen vind ik ook weer een beetje zonde, maar ik wil wel weer ruimte maken op zolder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Bij ons bij de kringloop komen er elke dag wel 10 binnen.
Niet meer te verkopen,niemand die ze nog wil.
Wij slopen de kasten helemaal,alles gaat eruit en wordt apart gehouden,processors,harde schijven ,en printplaten.
Deze gaan een paar keer per jaar naar een speciaal recycling bedrijf.
Alleen het ijzer van de kast gaat naar de oud ijzer boer.
De monitoren kun je niks aan slopen ,en daar gaat alleen de kabel af voor het koper.
De rest wordt naar een demontage bedrijf gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ze naar de kringloopwinkel gebracht die ze demonteert. Het geheugen kunnen ze nog goed verkopen. Alleen de monitoren wilden ze niet, die zijn naar de stortplaats gegaan.

Andere antwoorden (7)

Misschien kun je hem aan een bedrijf geven dat ze inzamelt voor projecten in de derde wereld.
escape
13 jaar geleden
Breng ze naar de kringloopwinkel.

Wellicht dat er nog een arme sloeber is, of een verwoed knutselaar, die er wat aan heeft.

De economische waarde is vrijwel nihil.
rose
13 jaar geleden
Zolang de gevoelswaarde overheerst over de werkelijke waarde gebeurt er niets.
Zet het op Marktplaats.nl (gratis)
Doe en zie niet om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een aanbod aan een stichtying zoals safe the elephants in Kenya. Die zitten ECHT om machines verlegen, omdat ze van donaties 'leven'en ze 6 maanden geleden weg gespoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n oude Pentium 3 is nog altijd bruikbaar als b.v. printserver in een kleine kantooromgeving. Als fileserver is 'ie ook nog wel bruikbaar als er een paar grote harde schijven ingezet worden.
Als "gebruikscomputer" is 'ie eigenlijk niet meer geschikt. Dit type is echt verouderd en veel te traag en niet krachtig genoeg voor hedendaagse toepassingen.
Weggeven via marktplaats is misschien een optie. Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een MP3 spelers van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd moeilijk om iets dat nog goed functioneert weg te gooien. De computers zijn technisch volstrekt verouderd en alleen nog te gebruiken door mensen die alleen tekst willen verwerken of zo. Het probleem is dat die al een computer hebben. Het enige verstandige dat je kunt doen is toch om ze weg te gooien, vrees ik.