Kan mijn computer een GIGABYTE GTX 770 OC 2GB aan?

Goedendag,

Ik wil binnenkort graag deze grafische kaart kopen, de "Gigabyte GTX 770 OC 2GB". Deze heeft (volgens Gigabyte) 700W nodig:
http://tweakers.net/pricewatch/335897/gigabyte-gv-n770oc-2gd.html

Dit is mijn gamingsysteem:

Link:
http://www.vergelijk.nl/desktop/mp/ultimate_gaming_i5_750/specs.rhtml

(Er staat dat mijn Voeding 460 Watt is, maar binnen in mijn toren staat er duidelijk dit merk:) Ook op andere websites staat 550W vermeld.
*Corsair VX 550 Watt Power Supply
Link:
http://www.corsair.com/us/vx550w.html/?___store=us&___from_store=en

De grafische kaart die er al standaard in zat (Ik heb niks behalve de netwerkadapter vervangen) is een ASUS Nvidia GTS 250 1GB.
Link *Ik kan de ASUS link niet vinden*:
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gts250

Ik heb wat rondgezocht en blijkbaar kan ik toch ondanks ik 150 Watt te kort kom deze kaart gebruiken, maar ik wil het liefste toch nog even weten of dit écht kan? Ik zou niet willen dat mijn computer kapot ging of zoiets :).
Ook wil ik weten of de GTX 770 in mijn computer kan vanwege de Pin connectors (1x6 en 1x8) en of de kaart niet té lang is?
De koeling van de kaart zal geen probleem zijn, er zitten namelijk genoeg ventilators in

Zo nee, is er een andere GTX 770 soort (Bijvoorbeeld MSI) die wel in mijn computer kan?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,
S. ten Brinke

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

In principe voldoet de door jou gewenste videokaart aan de e-PCI standaard en zou dus probleemloos moeten passen in het aanwezige e-PCI slot op het moederbord.

Het opgenomen vermogen van de kaart is 230 Watt, dit valt op zich ruim onder de voedingsspecificaties die de voeding in jouw gamingcomputer levert, nl. 460 Watt.
(Die 500 Watt is een maximaal vermogen dat maar voor kortere tijd geleverd kan worden).

Maar of de voeding in staat zal zijn om gelijktijdig en voor langere tijd alle aangesloten peripherie te voeden met deze stroomvreter erbij is een beetje de vraag.
Tenslotte is die 230 Watt al de helft van wat je voeding normaal levert.

Je zou kunnen overwegen een 600 Watts voeding te installeren. Deze heeft dan ruimschoots de capaciteit om alles probleemloos te laten werken.