Ik heb in mijn vaste PC een SSD (2,5"), met windows 7 erop. Kan ik deze schijf in mijn laptop doen, en er dan van booten?

De vraag is niet of het past oid, dat is namelijk wel het geval. Mijn enige vraag is of het goed gaat met geinstalleerde drivers e.d. op de SSD, of die die niet automatisch gaat laat laden waardoor er misschien iets fout zou kunnen gaan met mijn laptop? Misschien heeft hij (veel) ruimte nodig voor de drivers van mijn laptop, die hij automatisch installeerd? De SSD heeft nog 3,4GB vrije ruimte over, en de laptop heeft nog een extra 320 gb schijf.. (De laptop heeft momenteel dus 2 schijven, 2x 320gb, en ik wil de SSD in de laptop testen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Gaat niet automatisch goed. Eerst moet het bios van de laptop de HDD herkennen. Dit zal echter met een autodetect modus van het bios nog wel goed gaan. Je Windows echter heeft voor de hardware in je vaste pc allerlei drivers geladen (videokaart, dvd-speler, controllers e.d.). Omdat in de laptop andere hardware zit, kan het zijn dat deze drivers daar niet geschikt voor zijn, zodat e.e.a. niet werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100