Welke SolidStateDisk kan ik het beste in mijn Samsung NC10 netbook inbouwen?

Aangezien de huidige ingebouwde 2.5"SATA disk vreemde tikken maakt verwacht ik dat deze binnenkort stuk gaat. Ik overweeg om een SSD in te bouwen (capaciteit hoeft niet zo groot te zijn: 100GB is OK). Ik verwacht een snellere netbook en een (nog) langere accuduur. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Beide zijn te realiseren door een SSD te installeren. Heb even een zoekfunctie gedaan op tweakers 1. En een uitleg gevonden hoe een HDD te vervangen in een NV10 2.

Toegevoegd na 17 minuten:
Hmm blijkbaar werkt het opgeven van een zoeklink niet bij tweakers. Nou dan maar even link 3/4 bekijken, Kingston V==100 en Corsair Force worden vaak goed gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee,echter van-horen-zeggen van diverse kennissen schijnt Transcend een prima keuze te zijn ,vooral als het om (flinter)dunne notebooks als de Uwe gaat. Leest U het artikel op de volgende website eens uitvoerig door. IK heb verder begrepen,dat het batterijverbruik ook (stukken) aantrekkelijker wordt.

http://www.transcend.nl/productinformatie/ssd-sata.asp

Kortom als ik zou moeten kiezen ,koos ik vrijwel zeker uit het aanbod van deze fabrikant,gezien het feit,dat hu micro-opslagkaartjes uitermate goed zijn,welke in mijn smartphones zijn gedrukt.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest populaire SSD van het moment is de OCZ Vertex II vanwege de prijs, performance en de gebruikte SandForce controller die read en write snelheden rond de 275 MB/seconde kunnen verwerken.

De meeste SSD's kunnen namelijk wel snel lezen maar minder snel schrijven. En je wilt gewoon dat de SSD goed is in beide.

Vergelijk zelf maar, dan zie je dat de concurrentie nogal achterloopt in prijs en writesnelheden.