Kapotte harddisk

Ik heb hier een kapotte harddisk waarvan ik data zou willen terug halen met een recover prog.
Hij is aangesloten als Prim slave,ik zie hem in de bios maar niet in de windowsverkenner/hardware.
Ik hoor hem wel spinnen.
Is er een manier om hem te benaderen zodat ik er nog data van kan redden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal het vanavond eens proberen als ik thuis ben,denk dat als ik hem kan 'zien' het mischien wel lukt?

Het beste antwoord

Best even een kijkje nemen in Diskmanagment van Windows.

Dit kan je vinden door op start te klikken, vervolgens op uitvoeren(of run in engels).

Daar typ je dan diskmgmt.msc en druk je op ok.
In dit venster krijg je een overzicht van alle aanwezig en herkende schijven. Hier kan je ook schijven paritioneren, formateren en letters toewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Is wel een goede tip, want als je hem daar niet ziet, dan is het afgelopen-uit. Maar als je hem wel ziet daar, dan kun je daar verder niets doen, als je data wilt recoveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Station letter wijzigen en partitiee actief maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met letter wijzigen en partitie actief maken?Hoe?
Dan moet ik hem toch kunnen zien om iets te wijzigen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als hem niet ziet via diskmgmt.msc dan is het afgelopen-uit
AWM
14 jaar geleden
Dit zijn geen goede tips, Poowoo. Niet als je nog enigszins van plan bent je data te redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij me dan de 'gouden'tip geven Antwoordman?
Zodat ik nog een beetje hoop kan houden.
Staan foto's op die ik graag terug zou willen hebben.
Met alle tips tot nu heb ik weinig resultaat.
AWM
14 jaar geleden
Dan zul je toch eerst even moeten vertellen wat je allemaal al geprobeerd hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de kapotte hd aangesloten als prim slave.
Windows opgestart geeft dan melding,prim slave error.
Start windows verder op,ik kijk in windows verkenner daar zie ik hem niet staan.
In de bios zie ik hem wel als prim slave,ik hoor hem ook spinnen, Ontrack easy recovery opgestart daar zie ik hem ook niet,wel mijn C schijf hetzelfde met pc inspector,stellar,file scavenger.
Heb ook op ander helpsite's rondgevraagd daar krijg ik wel als antwoord dat als hij in bios te zien is recover mogenlijk is.
Ook de tip om op de site van maxtor te zoeken naar een bootable prg(low level diagnostic tool) daarmee zou ik dan in ms dos naar de hd kunnen kijken?
Dat heb ik nog niet gevonden op de maxtor site.
Het is een maxtor diamondmax plus 8.
Misschien doe ik iets niet goed?

Andere antwoorden (4)

Windows ziet in elk geval geen partitie(s). Dat wil niet zeggen dat de data niet gered kan worden.
Download recovery-software en wie weet valt er nog wat te redden:
AWM
14 jaar geleden
Ik boek in het algemeen het meeste success met Stellar Phoenix recovery software.
rose
14 jaar geleden
Indien je nog Windows XP op je computer hebt staan, kun je proberen in MS DOS met de volgende (indien C: je primaire schijf is en D: secundaire )kapotte) schijf is.

d: enter (hiermee probeer je in DOS je kapotte schijf te benaderen)

copy *.* c:

Misschien werkt het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige harddisk fabrikanten (bv Maxtor, Western Digital ed) zetten op hun site wel eens low-level disk diagnose tooling, om bv de SMART data uit te lezen en om te zien wat er precies aan de hand is. Als je dit kan vinden (wel goed doorzoeken!) dan moet je vaak een bootable floppy maken en daar van opstarten waarmee je dan in hun MSDOS programma naar je disk kan kijken.