Kapotte harddisk

Ik heb hier een kapotte harddisk waarvan ik data zou willen terug halen met een recover prog.
Hij is aangesloten als Prim slave,ik zie hem in de bios maar niet in de windowsverkenner/hardware.
Ik hoor hem wel spinnen.
Is er een manier om hem te benaderen zodat ik er nog data van kan redden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Best even een kijkje nemen in Diskmanagment van Windows. Dit kan je vinden door op start te klikken, vervolgens op uitvoeren(of run in engels). Daar typ je dan diskmgmt.msc en druk je op ok. In dit venster krijg je een overzicht van alle aanwezig en herkende schijven. Hier kan je ook schijven paritioneren, formateren en letters toewijzen.

Windows ziet in elk geval geen partitie(s). Dat wil niet zeggen dat de data niet gered kan worden. Download recovery-software en wie weet valt er nog wat te redden:

Bronnen:
http://free-backup.info/data-recovery-software.htm

Ik boek in het algemeen het meeste success met Stellar Phoenix recovery software.

Indien je nog Windows XP op je computer hebt staan, kun je proberen in MS DOS met de volgende (indien C: je primaire schijf is en D: secundaire )kapotte) schijf is. d: enter (hiermee probeer je in DOS je kapotte schijf te benaderen) copy *.* c: Misschien werkt het

Sommige harddisk fabrikanten (bv Maxtor, Western Digital ed) zetten op hun site wel eens low-level disk diagnose tooling, om bv de SMART data uit te lezen en om te zien wat er precies aan de hand is. Als je dit kan vinden (wel goed doorzoeken!) dan moet je vaak een bootable floppy maken en daar van opstarten waarmee je dan in hun MSDOS programma naar je disk kan kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100