Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je met 2 enthernet aansluitingen op een pc? (mac)

Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe computer en ben hier voor aan het kijken naar een Mac pro (nieuw model, dat uit gaat komen). Dit vanwege veel grafisch en zwaar werk dat de computer aan moet kunnen.

Echter spreken alle aansluitingen voor zich, maar wat ik niet weet is waarom er 2 enthernet aansluitingen aan zitten? wat is het doel hier precies van en wat kan je met 2 aansluitingen (meer/beter) ipv met 1 aansluiting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
603

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Die dubbele aansluiting kan je gebruiken om je machine door te lussen.
Bijvoorbeeld bekabelt aan een router en dan via jouw machine doorlussen naar een andere machine.
Ik noem het maar machine, sommige vinden het maar een heikel punt pc of mac.
Beiden zijn een pc, maar een pc hoeft geen mac te te zijn.
Immers een pc staat voor personal computer.
Dus hou ik het maar politiekcorrect ;-)

Degelijke aansluitingen worden in privegebruik steeds minder en minder benut.
Als je gewoon een draadloos netwerkje hebt dan wordt deze ( dubbele ) aansluitingen vaak al helemaal niet meer gebruikt.

Voor privégebruik maakt het weinig uit, doch sommige bedrijven of instanties hebben een dergelijk beleid dat er niets over wifi aangesloten mag of kan worden en dan zijn dergelijke aansluitingen wel weer gemakkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding