Extra RAM of betere processor?

Hallo.

Ik weet dat deze vraag al vaak gesteld is maar ik vraag het maar toch.

Ik heb een computer met 1,5GB RAM en een Intel Pentium processor van 3GHz.

Maar wat zal ik upgraden want ik heb het nodig voor after effects, sony vegas pro 12 enz.

(en soms wat minecraft maar dat lukt nu ook (maar net) )

De processor is maar Single-Core en 1,5GB RAM is ook niet zo veel.

Ik heb een niet zo'n groot budget. Ik ben pas 13 :)

Groetjes thijs.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zat hier:
http://www.memoryshop.nl/product/309977/category-196444-ram-geheugen/kingston-hyperx-blu-4-gb-dimm-ddr3-1600.html

Of hier aan te denken:
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/2011.Home.Link?OpenFrameset&ARTNR=179337

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intel Pentium processor van 3GHz. Welke precies? Weet je zeker dat het een Pentium is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, Ben zelf webdesigner en grafisch multimedia geek. Wat zijn je verdere computer specificaties? Een zware processor is zowieso wel handig om de vele berekeningen te kunnen uitvoeren. ADOBE AE is een redelijk zwaar programma namelijk. 4 a 8 gb zou ik qua ram geheugen zowieso aanbevelen en een goede intel processor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie!
Op de computer zag ik dat ik een Pentium processor had.
Voor een Pentium vond ik dat ook al aardig veel. Het RAM is DDR400 (PC3200)

Antwoorden (1)

Jouw computer kan het geheugen van jouw links naar die geheugenwebwinkels niet aan. Als je 3Ghz pentium hebt en 1,5 gb ram dan heb je zeker geen DDR3 (type) geheugen moederbord, welk type het wel is op die sites in je vraag.

Als je dit door jou overwogen geheugen dus koopt, dan zal dit niet passen.
Je hebt met jouw onderdelen waarschijnlijk DDR2 of DDR1 geheugen, dit is echter nogal lastig achter te komen voor iemand zonder verstand van computers.

Het allerbeste is iemand (of een bedrijf) vinden die er verstand van heeft en vragen welk type het is/verdere hulp bij bijv inbouwen.

Ik wou dit als eerste gezegt hebben, anders dan kocht je het en dan past het niet, zonde.

Maar over wat je nodig hebt: voor video/beeldbewerking, is processor en videokaart het belangrijkste van allemaal. Videokaart is, net zoals processor, ook gebonden aan types. Dus vraag het eerst aan iemand met verstand van computers.
Want anders koop je onderdelen die misschien wel goed snel zijn maar die niet op het moederbord passen. En dat is zonde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.
In de kast zelf stonden op de ram kaarten(Of hoe je dat noemt).
Dat er 1 en 0,5 GB in zat
Ik kon alleen niet vinden of ik DDR1, 2 of 3 had. Het is wel een oud moederbord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naam/nummer van het moederbord zou een eind helpen.