Wat betekent dat ik de hardware veilig moet verwijderen?

Kort geleden heb ik foto's van mijn digitaal fototoestel naar de pc gecopieerd. Waarschijnlijk heb ik onprofessioneel het fototoestel van de usb-poort verwijderd. Als ik deze usb-poort nu gebruik, krijg ik steeds de melding: 'Wilt u het overzetten van de foto's stoppen?', Deze vraag blijft zich herhalen ongeacht ik 'ja' of 'nee' hierop antwoord. Vervelend foutje dat ik ergens maakte...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je hebt dan denk ik de device verwijderd terwijl hij nog bezig was met overzetten van de bestanden
onder windows heb ik er geen problemen mee een usb te verwijderen zonder dat gedoe met hardware veilig verwijderen
maar wel op een moment dat ik weet dat hij niet nog ergens mee bezig is
Bij een mac is dat een nono
stop je camera weer terug en dan zie je onder in de taakbalk Rechtsonder wel het icoontej hardware veilig verwijderen verschijnen
je kan denk ik niet dat ja nee gebruiken maar probeer dan rechtklik op het icoontje
en verwijder
ik denk dat dat in sommige gevallen wel kan werken maar in het geval dat dat niet werkt
omdat het geblokkeerd wordt door de ja nee melding
(ergens in je systeem is de opdracht regel om die taak af te maken blijven hangen)
en er is nergens de optie om het te annuleren

wat je dan moet doen is
naar config scherm gaan
systeem apparatenbeheer en zoek het kopje usbpoorten
en verwijder alle usb poorten door installatie ongedaan te maken
je krijgt de waarschuwing u gaat deze hardware verwijderen etc
na de melding dat het gedaan is start je de pc opnieuw op de pooren worden dan opniew gevonden en geinstalleerd
en daarmee verdwijn ook die hangende opdracht regel
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke bedankt! Het is me gelukt door de usb-poorten via apparaatbeheer te verwijdere en opnieuw te installeren.