Hoe kun je je televisie aansluiten op je computer?

Hoort daar een bepaalde stekker bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je hebt tv's met PC aansluitingen oftewel VGA's. Maar de meesten hebben die niet. HDMI is de meest gebruikte, als je een nieuwere videokaart hebt heb je ook nog geluid via de HDMI kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een redelijk nieuwe laptop/tv hebt kan je een HDMI kabel kopen. Daar moet op je laptop en tv wel een poort voor hebben dan. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn tv's waar een normale aansluiting opzit, die computers ook gebruiken.

Anders zou je inderdaad de bovengenoemde hdmi kabel kunnen gebruiken, als je er een aansluiting voor hebt op je computer/tv.

Een verloop stekker bestaat er volgens mij niet voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je TV en je laptop.
Ik heb een LCD tv en een laptop met een VGA aansluiting
Ik sluit de VGA via een converter (VGA-->HDMI) aan op mijn TV.
Mijn laptop herkent de TV dan gewoon als extern beeldscherm.

Die converters zijn er voor verschillende soorten aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Martin,

een TV heeft een veel lagere resolutie dan een computermonitor. dus zomaar aansluiten is niet mogelijk.

er is al gezegd dat er een HDMI aansluiting moet zijn, maar er zijn ook speciale kaarten in de handel.

wil je het TV scherm gebruiken als 'grote monitor' dan raad ik je dit af, die 'grote monitor' geeft dan een heel slecht beeld.
een TV is geinterlinieerd, en een PC monitor gelinieerd beeld.
het een is vooral bedoeld voor bewegende beelden, de andere juist voor statische beelden.

kortom, het zijn twee plaatjes, maar daarmee houd de overeenkomst dan ook op.

groeten, Dré