Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een laptop waar ik Puppy Linux op heb draaien, welke ik aan wil sluiten aan een normaal beeldscherm, wat moet ik doen om dit te realiseren?

Na het aangesloten te hebben aan een normaal beeldscherm, bleek het nog niet te werken en dus moet er een instelling niet goed zijn waardoor het beeld van de laptop niet wordt weergegeven op het gewone beeldscherm. Nu is dit in Windows makkelijk in te stellen, maar onder Puppy Linux 5.1 ligt dit anders. Is er iemand die weet wat ik moet doen om het beeld van de laptop op het gewone beeldscherm te krijgen (klonen) onder Puppy Linux?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
762
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden! Het is inmiddels gelukt. Dat betekent dat ik de vraag ga sluiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi ivowatti,

als een laptop een normaal VGA scherm kan aansturen is dat een aangelegenheid van de laptop zelf, dus niet van de software.

ook ik heb een laptop met puppy linux, en die kan gewoon op een extern scherm werken. bij mij is het Functie toets en F5
maar dat is natuurlijk afhankelijk van het fabrikaat laptop.

veel suc6, groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op mijn laptop moet ik de FN toets ingedrukt houden en dan op F6 drukken. Boven mijn F6 staat een heel idioot "beeldscherm-icoontje", dat er ongeveer zo uitziet :

|[]|

(een blokje/rondje met twee streepjes aan weerskanten).

Het is een feature van de laptop, en het operating system heeft er weinig mee te maken (die kan wel merken dat je resolutie verandert). Je moet soms een paar keer drukken, om te schakelen tussen de ene (laptop), andere (los scherm) of allebei. Mocht je er dus niet uitkomen is het handig als je het type van je laptop erbij vermeldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding