Hoe krijg ik afleveringen die op de HDD van mijn oude DVD-recorder staan op mijn pc?

Ik heb een 16 jaar oude DVD-recorder waar een HDD in zit met diverse afleveringen erop en die wil ik graag op mijn PC hebben. Helaas kan ik ze niet op DVD zetten aangezien ze beveiligd zijn (waarschijnlijk vanuit kanaal provider) en dus laat de recorder mij deze niet kopiëren naar DVDs toe.

Ik kan ook niet de HDMI kabel van de DVD-recorder in mijn grafische kaart doen, want dat is alleen maar output en helaas geen input op die kaart.

Ik heb hier een HDMI splitter liggen, maar die heeft maar 1x input en 2x output dus zie niet echt hoe ik die moet gebruiken. Daarnaast heeft mijn monitor ook maar één HDMI ingang. Ik heb geprobeer via mijn TV, dus zowel de PC als de recorder aan te sluiten op de TV maar aangezien ik moet schakelen tussen de HDMI ingangen, kan ik dit ook niet overkopiëren (of een screen recording maken).

Dus wat zou wel kunnen? Misschien een video capture card? Ik ken deze dingen niet, dus weet niet of dit mij verder zou helpen. Ik zie online mensen deze capture cards gebruiken voor PS etc maar zou dat ook werken bij de HDD van de DVD-recorder?

alvast bedankt!

DVD recorder = Pioneer DVR-555H
Grafische kaart in PC = GTX 1050i

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
3.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Je kunt een HDMI capture card proberen maar mogelijk dat HDMI signaal ook copy beveiligd is.
Griffin
3 jaar geleden
Koop een HDMI capture kastje van Elgato o.i.d. Of een goedkope variant zoals deze: https://www.amazon.nl/BabyElf-Capture-videoconferenties-streaming-conferencing/dp/B08Q7H6892/ref=asc_df_B08Q7H6892/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=494744131805&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7262668402927350087&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064946&hvtargid=pla-1184612029416&psc=1 én koop daar een splitter bij om HDCP te omzeilen, want zodra de handshake is geweest van DVD recorder naar monitor kun je via de tweede uitgang + capture device je opnames zonder enig verlies afspelen. Teveel gedoe? zoek dan een een HDMI -> Analoog converter en neem het verlies op de koop toe.

Antwoorden (1)

Hallo Rientz,
ik heb in deze comment een linkje naar de gebruikershandleiding voor uw DVD-recorder. De pagina's die u wilt hebben zijn pagina 24 en pagina 100. Hierin wordt verteld hoe je de bestanden het makkelijkste kun overzetten. U moet een dubbele usb kabel hebben om de DVD-recorder aan uw pc te koppelen. Ik hoop dat het lukt! Laat het even weten als het niet lukt
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dag Iconic. Ik had hier al even gekeken, maar dit is helaas alleen om muziek (mp3 & wma) van de computer naar de recorder over te zetten (via de Jukebox functie). Helaas kan ik niet (film)bestanden van de recorder overbrengen naar mijn pc. Nog andere ideëen?
TurfGraver
3 jaar geleden
Al zou het lukken om bestanden over te zetten dan nog zijn ze gecodeerd.