Ik krijg plotseling geen internet door mijn ethernet kabel of router! Wat nu?

Mijn broer zat op onze pc (zonder draadloze netwerkadapter) en plotsling had hij geen internet meer, ik heb gekeken en zag dat er geen lichtje bij de kabel zat, die in de computer zat, ik hem eruit trekken, weer er in, hoor een *klik*, maar nog steeds, geen lichtje... Dan heb ik de help van windows opgestart en zei dat ik de router opnieuw moest opstarten, ik kijken naar mijn router maar die zit half verstopt in een meterkast, dus kan niet bij de power-knop, ik zie wel groen licht uit de achterkant, maar weet niet of dat van de internet is. Ik heb wel gewoon draadloos netwerk..
Is het mogelijk dat:
-Het moederbord is beschadigd? (Alles doet het behalve netwerk)
-De ethernet/utp kabel is beschadigd?
-Dat de router toch opnieuw moet worden opgestart?

Router - KPN Experia box v8

Mvg. MrTwente

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
18.2K

Het beste antwoord

Als de UTP kabel signaal heeft, dan brandt er een groen lampje. Deze dient aan beide kanten te branden. Op de PC en de router. Het is mogelijk dat de utp kabel beschadigd is, maar dan is dat meestal wel van de buiten kant zichtbaar.
Je kunt op afstand bij de router via de Wifi verbinding en kunt dan de router softwarematig herstarten. Of je haalt de stroom van de router en daarnaar er weer op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, hij doet het weer, hopelijk krijg ik dit niet weer

Andere antwoorden (4)

Het klinkt alsof de netwerkkaart van die computer stuk is. Die kun je gewoon vervangen door een nieuwe (repareren is eigenlijk geen optie).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het ook mogelijk dat het moederbord is beschadigt? Mijn broer had daarna een vastlopende toon, en toen zwart scherm, vandaag (1 dag later) doet het internet weer als tevoren... Niks is volledig kapot.
Of je LAN poort is stuk of je moet de driver updaten of opnieuw installeren.
Open Configuratiescherm ga naar Apparaatbeheer en kijk bij Netwerkadapters of er een geel ! bij staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In 95% van de gevallen zijn dergelijk problemen op te lossen door de router te resetten. Je zal dus toch in de meterkast moeten kruipen. Kijk best even eers in het boekje van de router hoe je hem moet resetten. Best niet teruggaan naar fabriekstoestand tenzij je zeker bent dat er geen speciale instellingen ingesteld zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals eerder al gezegd is is in de meeste gevallen het even nodig om het modem die het signaal afgeeft, opnieuw op te starten. Kan meestal gebeuren door spanning er af te halen en ongeveer een minuut of 5 uit te laten staan. Let op, tijdens dit opnieuw opstarten alle pc,s uitzetten. Ook eventuele printers of andere app die in het netwerk zijn opgenomen. Succes!