Is een MacBook Air krachtig genoeg om intensief met Ableton te werken?

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en ik ben zeker dat het een MacBook wordt. Ik werk veel met Ableton, maar ik weet niet of de MacBook Air goed genoeg is voor de muziekindustrie. Is de MacBook Air dat? Of moet ik toch een MacBook Pro kopen?
Met goed genoeg heb ik het ook over de poorten. Zijn dat er genoeg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poorten waarvoor?
En wat Ableton betreft:
https://www.ableton.com/en/articles/live-system-requirements/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poorten om MIDI controllers op aan te sluiten etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal dan dus afhangen welk apparatuur je er aan hangt.
USB, Firewire enz. En hoeveel. (Aantal nodig aansluitingen.)

Antwoorden (1)

Ikzelf ben een trotse MacBook eigenaar. Ik bezit zowel de MacBook Air ( 2013 model ) en de MacBook Pro ( retina ). Na werken op beide kun je beter de MacBook Pro kiezen voor zware programma's. De Macbook Air kan de meeste programma's wel aan, maar als je alleen maar zware programma's gebruikt, kun je beter voor de Pro gaan.